بازداشت عامل اصلی ضرب و شتم یک شهروند در پارک پلیس/ تیراندازی در غرب تهران برای دستگیری سارق


بازداشت عامل اصلی ضرب و شتم یک شهروند در پارک پلیس/ تیراندازی در غرب تهران برای دستگیری سارق

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری عاملان درگیری با یک شهروند در پارک پلیس، زوج مواد فروش در محله غیاثی، تیراندازی در محله چیتگر برای دستگیری سارق خودرو... خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح برخی از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس پیشگیری طی دو روز گذشته از از دستگیری عامل اصلی شرارت و درگیری با یکی از شهروندان در پارک پلیس خبر داد و گفت:‌ در پی اعلام خبر درگیری و ضرب و جرح یکی از شهروندان در پارک پلیس که در فضای مجازی هم بازتاب داشت، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری تهرانپارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های خود، هویت و مخفیگاه عامل اصلی و ضارب این فرد را مورد شناسایی قرار دادند، گفت:‌هماهنگی با مقام قضایی نیز انجام شده و ماموران با حضور در مخفیگاه متهم، این فرد را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم فردی ۱۸ ساله بود، گفت: این فرد در جریان تحقیقات و بازجویی‌های اولیه به جرم خود و ضرب و جرح شاکی در پارک پلیس با همدستی دو نفر دیگر معترف شد که این دو نفر نیز مورد شناسایی قرار گرفته و به زودی بازداشت خواهند شد.

موبایل دزدان شهرک غرب دستگیر شدند

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از بازداشت، دو موبایل قاپ سابقه‌دار در شهرک غرب تهران خبر داد و گفت:‌ به دنبال افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل‌قاپی در شهرک قدس، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفته و مشخص شد که این سرقت‌ها از سوی راکبان یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت‌زنی هوشمند ماموران در محدوده وقوع جرم آغاز شد، گفت:‌ ماموران درحال گشت‌زنی در این محدوده بودند که موتورسیکلتی با دو ترک نشین و پلاک مخدوش را در حال پرسه و زاغ‌زنی در این محدوده مشاهده کردند. در همین راستا نیز ماموران رفتار متهمان را زیر نظر گرفته و متوجه شدند که این افراد خودرویی را به عنوان سوژه خود انتخاب کرده و قصد دارند تا با سواستفاده از غفلت راننده و پایین بودن شیشه خودرو اقدام به سرقت تلفن همراه او کنند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه ماموران به محض انجام این عمل مجرمانه، وارد عمل شده و این دو متهم را متوقف و دستگیر کردند، گفت:‌ در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه تلفن همراه که دقایقی پیش به سرقت رفته بود، کشف شد. همچنین این افراد تحت بازجویی‌ قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و با تهدید سلاح سرد معترف شدند.

وی با بیان اینکه دو متهم ۲۵ و ۳۵ سال سن دارند، گفت:‌ تاکنون ۱۰ نفر از مالباختگان ازسوی ماموران پلیس مورد شناسایی قرار گرفته و تلاش برای کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی این افراد نیز همچنان ادامه دارد.

دستگیری سارقان لوازم خودرو در نازی‌آباد

رئیس پیشگیری پایتخت دستگیری سارقان لوازم و محتویات خودرو در محله نازی آباد را به عنوان پرونده‌ای دیگر اعلام کرد و گفت:‌ ماموران کلانتری نازی‌آباد درحال گشت‌زنی در نقاط جرم خیز محله نازی‌آباد بودند که به یک دستگاه‌ موتورسیکلت که در کنار خودروی پراید توقف کرده بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر رفتار راکب آن را تحت نظر قرار دادند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم راکب موتور پس از مشاهده خودروی پلیس همدست خود را که داخل خودرو بود صدا کرده و با موتورسیکلت از محل متواری شدند، گفت: ماموران نیز به سرعت وارد عمل شده و با اعلام مشخصات سارقان به واحدهای گشتی و اجرای طرح مهار در جریان یک تعقیب و گریز، موتورسیکلت متوقف و متهمان نیز دستگیر شدند که در بررسی اولیه از آنان، آلات و ادوات سرقت و یک دستگاه ضبط خودرو و دو قبضه سلاح سرد به همراه مقادیری مخدر شیشه کشف و ضبط شد.

به گفته وی متهمان ۳۰و ۳۲ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت محتویات خودرو در محدوده نازی‌آباد و غرب تهران اعتراف کردند.

زوج موادفروش دستگیر شدند

موقوفه‌ای از دستگیری یک زوج میانسال فروشنده موادمخدر و کشف دو کیلوگرم موادمخدر از آنان در شرق تهران نیز خبر داد و گفت:‌ پس از اطلاع از اخباری مبنی بر فروش موادمخدر توسط زوج سوداگر مرگ در محله غیاثی رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان از سوی تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۴ غیاثی آغاز شد که در همان گام نخست و در جریان تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه زوج سوداگر مرگ مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم میان پلیس و دستگاه قضایی برای دستگیری این افراد در دستورکار قرار گرفت، گفت:‌ ماموران با انجام یک عملیات متهمان را درحال بسته‌بندی مواد مخدر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بررسی از محل دستگیری این افراد، مقدار دو کیلوگرم مخدر شیشه و هروئین که بسته‌بندی شده و آماده توزیع بود، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ متهمان دستگیر شده را ۴۰ و ۵۰ ساله اعلام کرد وگفت:‌این افراد که دارای سابقه کیفری به دلیل ارتکاب همین جرم بودند، در بازجویی‌های انجام شده به بزه انتسابی و توزیع موادمخدر در محله غیاثی اعتراف کردند.

تیراندازی در محله چیتگر برای دستگیری سارق خودرو

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف یک‌دستگاه خودروی سرقتی دو روز پس از سرقت و دستگیری سارق در محله چیتگر خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت:‌ ماموران کلانتری ۱۸۱ وردآرود درحال گشت‌زنی در محله چیتگر بودند که به فردی که کنار خودروی پارک شده ایستاده و در حال خالی کردن لوازم از صندوق عقب خودرو بود، مشکوک شده و رفتار او را تحت نظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه به محض نزدیک شدن ماموران به متهم، این فرد با پای پیاده از محل متواری شد، گفت:‌در همین راستا ماموران نیز به سرعت وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز و با استفاده از شلیک تیر هوایی این فرد را دستگیر به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین ماموران اقدام به بررسی خودروی مذکور کردند که مشخص شد این خودرو سرقتی بوده و حدود دو روز از سرقت آن گذشته است.

موقوفه‌ای افزود: متهم ۵۰ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی و انجام بازجویی به جرم انتسابی و سرقت خودرو از غرب تهران با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد. او معترف شد که قصد سرقت محتویات و سپس رها کردن خودرو را داشته که توسط ماموران دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌های مذکور گفت:‌در تمامی این پرونده‌ها متهمان دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند و البته تحقیقات تکمیلی ماموران در مورد آنها ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل