برگزاری دوره کاردانی مربیگری پایه سوارکاری در دانشگاه علمی کاربردی


برگزاری دوره کاردانی مربیگری پایه سوارکاری در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری دوره کاردانی ناپیوسته حرفه‌ای مربیگری پایه سوارکاری در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری دوره کاردانی مربیگری پایه سوارکاری در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست علیرضا جمالزاده با اعلام این خبر افزود: سوارکاری به دلیل سابقه و قدمت آن از جمله ورزش‌های سنتی در کشور ما بوده، بنابراین ضروری است به عنوان یکی از کشورهای صاحب سبک با برگزاری این دوره مسیر جدیدی را برای ورزش سوارکاری کشور پایه گذاری کنیم.

وی ‌افزود: دانش آموختگان این رشته قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی همچون اجرای تمرین‌های مناسب برای سوارکار و اسب، شناخت استانداردها و جیره غذایی (تغذیه) اسب، شناخت استانداردها، قوانین و مقررات سوارکاری اسب و رعایت آنها در حین آموزش و مسابقه، ارائه آموزش های اولیه در رشته های مختلف سوارکاری شامل درساژ، پرش، استقامت، کورس و سه روزه را در فرآیند آموزش حدود دوساله کسب می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمالزاده در ادامه گفت: رفتارشناسی اسب، اصول سوارکاری و لوازم سوارکاری، آموزش سوارکاری، پرش با اسب، درساژ، مربیگری سوارکاری، مسابقه سه روزه، تغذیه ورزشی، تشریح و ارزیابی ظاهری تیپ اسب، دوپینگ و ضد دوپینگ در اسب، نگهداری اسب و شناخت اندام‌های حرکتی و مکانیسم حرکتی در اسب برخی از دروس این رشته است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: آموزش در محیط کار این دوره شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی، در باشگاه های سوارکاری زیر نظر فدراسیون مربوطه بر مبنای اصول صحیح و لحاظ استانداردهای بین المللی به همراه مربیان، مدرسان و خبرگان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان