SpaceX موفق به پرتاب 53 ماهواره اینترنتی استارلینک به فضا شد


SpaceX موفق به پرتاب 53 ماهواره اینترنتی استارلینک به فضا شد

شرکت فناوری اکتشاف فضایی ایالات‌متحده موسوم به SpaceX موفق به پرتاب 53 ماهواره اینترنتی جدید استارلینک به مدار پایین کره زمین شد. موشک فالکون 9 شرکت SpaceX حامل 53 عدد ماهواره اینترنتی استارلینک در ساعت 10:20 صبح روز یکشنبه به وقت منطقه شرقی از...

شرکت فناوری اکتشاف فضایی ایالات‌متحده موسوم به SpaceX موفق به پرتاب 53 ماهواره اینترنتی جدید استارلینک به مدار پایین کره زمین شد. موشک فالکون 9 شرکت SpaceX حامل 53 عدد ماهواره اینترنتی استارلینک در ساعت 10:20 صبح روز یکشنبه به وقت منطقه شرقی از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد. با احتساب پرتاب موفقیت‌آمیز روز یکشنبه، تعداد ماهواره‌های اینترنتی استارلینک که توسط شرکت SpaceX به فضا پرتاب شده است؛ به 2858 عدد رسید. این رقم شامل نمونه‌های اولیه ماهواره‌ها و ماهواره‌های آزمایشی است که اکنون دیگر فعال نیستند.

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت SpaceX در ژانویه سال 2015 از پروژه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رونمایی کرد. این پروژه با هدف ارائه امکان دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت در سراسر جهان خصوصا مناطق روستایی و دور افتاده راه‌اندازی شد. در حال حاضر سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حدودا 40 بازار مختلف در سراسر جهان را تحت پوشش قرار داده است. از زمان اعلام رسمی آغاز این پروژه، SpaceX سرگرم اجرای آزمایشات پرتاب ماهواره‌های استارلینک است.

کمپانی آمریکایی طی روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این پنجاه و دومین ماموریت پرتاب ماهواره استارلینک و چهارمین پرتاب ماهواره استارلینک طی ماه جولای امسال است. گزارشات منتشر شده در اوایل ماه جاری نشان دادند که SpaceX در صدد پرتاب 5 ماهواره استارلینک به فضا طی ماه جولای است. بعلاوه گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که پروژه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت SpaceX به‌دنبال گسترش پایگاه کاربران خود بوده است. این سرویس طیف گسترده‌ای از کاربران از افراد نیازمند اینترنت پهن‌باند شخصی در مناطق روستایی با پوشش ضعیف گرفته تا مشتریان شرکتی در بخش‌های خودروسازی، دریانوردی و هوانوردی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در پایان ماه مه سال 2022 مشخص شد که StarChain بیش از 400 هزار کاربر در سراسر جهان داشته است. این رقم در ابتدای آگوست سال گذشته کمی بیش‌تر از 90 هزار نفر بود. از این گذشته کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) در اوایل ماه جاری، برنامه SpaceX برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی وسایل نقلیه سیار از جمله اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌ها ‌‌و هواپیماها را تائید کرد.

SpaceX موفق به پرتاب 53 ماهواره اینترنتی استارلینک به فضا شد

کمپانی به منظور تحت پوشش قرار دادن کشورها و مناطق بیش‌تری از جهان بایستی تعداد بیش‌تری از ماهواره‌های استارلینک را به فضا پرتاب نماید. تا ماه مارس سال 2022، اینترنت استارلینک در دسترس مردم 25 کشور در سراسر جهان قرار گرفته است. با این‌حال اکنون این رقم به 35 کشور افزایش خواهد یافت؛ چرا که سرویس استارلینک در تعداد بیش‌تری از کشورها مورد توجه قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت