خواص گوشت شترمرغ را ندانید باخته اید!


خواص گوشت شترمرغ را ندانید باخته اید!

به گزارش اقتصاد آنلاین، گوشت شترمرغ از دسته گوشت‌های قرمز، با ارزش غذایی بالا، سرشار از مواد مغذی، دارای پروتئین و آهن زیاد، کالری کم، میزان سدیم پایین، چربی کم و همچنین گوشتی مفید برای رژیم‌های غذایی به شمار می‌رود و از نظر طب سنتی گوشت شترمرغ...

به گزارش اقتصاد آنلاین، گوشت شترمرغ از دسته گوشت‌های قرمز، با ارزش غذایی بالا، سرشار از مواد مغذی، دارای پروتئین و آهن زیاد، کالری کم، میزان سدیم پایین، چربی کم و همچنین گوشتی مفید برای رژیم‌های غذایی به شمار می‌رود و از نظر طب سنتی گوشت شترمرغ گرم و خشک است. متخصصان معتقدند گوشت شتر مرغ یکی از سالم ترین انواع گوشت هاست و مصرف ان فواید بسیاری را برای سلامت فرد در پی دارد. متاسفانه در گشور ما مصرف گوشت شتر مرغ چندان رایج نیست و اغلب مردم از کوشت جانورانی همچون گاو و گوسفند و مرغ و ماهی استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی خواص گوشت شترمرغ بپردازیم.

خواص گوشت شترمرغ را ندانید باخته اید!

خواص و فواید دارویی و درمان گوشت شتر مرغ چیست؟

تقویت سیستم ایمنی بدن: در گوشت شتر مرغ انواع آنتی اکسیدان ها نهفته است، این ویتامین ها با تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش خونرسانی باعث تسریع در بهبود انواع بیماری ها می شود، بخصوص در فصل زمستان که شیوع انواع بیماری ها مانند انفولانزا گسترش پیدا می کند. خوردن گوشت شتر مرغ شما را واکسینه خواهد نمود.

کمک به رشد عضلات در ورزشکاران: اغلب ورزشکاران از خوردن گوشت مرغ به دلیل وجود همزمان چربی و پروتئین اجتناب می کنند و به خوردن تخم مرغ و سایر مکمل ها اکتفا می کنند. خوشبختانه گوشت شتر مرغ هم از گوشت و تخم مرغ مقدار بیشتری پروتئین دارد و هم اینکه نسبت به گوشت مرغ از مقدار خیلی کمتری چربی برخوردار است، بنابراین بهترین گزینه برای عضله سازی به حساب می آید.

مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی: به دلیل وجود کلسترول خوب و چربی امگا -3 در گوشت شتر مرغ، آن را به منبع بسیار خوبی برای از بین بردن کلسترول بد و باز شدن رگ های خونی در بدن مبدل کرده است. بنابراین توصیه پزشکان به افراد مسن و کسانی که دچار مشکل قلبی هستند، مصرف گوشت شتر مرغ به جای گوشت گاو و گوسفند می باشد.

کمک به تنظیم وزن: به دلیل وجود مقدار زیادی پروتئین و مقدار ناچیزی چربی در گوشت شتر مرغ ، بسیار منبع مناسبی برای تنظیم وزن می باشد. جالب است بدانید که پروتئین ها به دلیل دیر هضم بودن باعث می شود که انسان به مدت طولانی تری احساس سیری نماید. و از این رو از اشتهای کاذب جلوگیری می کند و به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان ها موجب افزایش سطح متابولیسم بدن می شود. هم چنین کسانی که کمبود وزن دارند با مصرف مداوم گوشت این پرنده مثلا هفته ای دو بار، تمام مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن خود را از این طریق دریافت می کند و در کمترین زمان به وزنی متعادل خواهند رسید.

رفع کم خونی و کمک به رشد و تقویت مو: طبق جدول بالا گوشت شتر مرغ دارای مقادیر زیادی آهن و روی می باشد. مصرف مداوم و اصولی گوشت شتر مرغ شما را از کم خونی رهایی داده و به رشد و ترمیم موهای شما کمک خواهد کرد.

از بین برنده بادها در بدن است.

بلغم را از اعضای رئیسه (قلب و مغز) و مفاصل دور می‌کند و از گوشت‌های مناسب برای افراد چاق سرد مزاج دچار بیماری مفصلی است.

برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، استسقا و بیماری‌های سرد رحمی مفید است.

افرادی که دچار جوع الکلب (اشتهای کاذب بیش از حد به غذا و سیری ناپذیری) هستند بهتر است از این گوشت استفاده کنند به این دلیل که گوشت شترمرغ چرب و گرم و پُر انرژی است.

مصرف این گوشت به افرادی که دچار اضافه وزن هستند و کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

کم بودن چربی مربوط به پایین بودن میزان آب دار بودن گوشت است بنابراین در حین پخت محتوای چربی افزایش پیدا می‌کند و باعث کاهش رطوبت می‌شود.

در ابتدا گوشت شترمرغ تقریباً به عنوان یک گوشت فاقد کلسترول شناخته می‌شد اما با تحقیقاتی که بعداً صورت پذیرفت مشخص شد میزان کلسترول آن مشابه گوشت گاو و مرغ یعنی برابر 57mg/100g است. این گوشت در مقایسه با گوشت گاو و مرغ اسیدهای چرب مفید تری دارد.

گوشت شترمرغ به عنوان یک منبع غنی از آهن به شمار می‌رود. این گوشت محتوی آهن زیادی نسبت به تمام گوشت‌های در دسترس انسان‌ها مثل گاو و مرغ دارد و می‌تواند به عنوان یک منبع مهم آهن برای افراد دچار کم خونی و زنان حامله به شمار آید و برای تمام فعالیت‌های متابولیکی و سلولی شامل فعالیت لوکوسیت‌ها مفید است.

گوشت شترمرغ به عنوان منبع ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B6 و B12 به شمار می‌رود. میزان ویتامین B6 در گوشت شترمرغ حدود 10 بار بیشتر از گوشت گاو و مرغ است.

فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می‌شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان‌های طبیعی است.

گوشت شترمرغ به طور طبیعی در برابر باکتری‌های مضر مثل E.coli و Salmonella مقاوم است. در واقع یک PH خاص در این گوشت مانع آلودگی آن به این باکتری‌ها می‌شود. برای دست یابی به این حد PH تولید کننده‌های شترمرغ باید در طول فرایند حمل و نقل و در حین کشتار، استرس آنها را کم کنند.

به علت رایج نبودن استفاده از گوشت شترمرغ در رژیم غذایی مردم در گذشته و همچنین، بالا بودن قیمت آن به میزان گوشت‌های دیگر از آن استفاده نمی‌شود.

۱۷ خاصیت باورنکردنی گوشت شتر مرغ که نمیدانستید!

منبع: دلگرم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر