بزرگداشت عید الله اکبر به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان


بزرگداشت عید الله اکبر به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

غدیر عید الله اکبر است و اهالی مسجد و کانون‌های فرهنگی مساجد هم با اجرای برنامه‌های متنوع به بزرگداشت این روز بزرگ برخاسته‌اند.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: به نام عید الله اکبر آن را می‌شناسیم چون بزرگ‌ترین عید خداست. یوم المرضاة الرحمن نامش می‌دهیم چون روز گشایش و خوشنودی پروردگار است. یوم الایضاح است چون حقیقت در آن روز آشکار شد.

یوم‌العهد المعهود و یوم المیثاق المأخوذ نام دیگرش است چون در آن روز میثاق و پیمان می‌بندیم با علی( علیه السلام) که بلندقدر، شریف و بزرگ است، چون چهارده هزار سال پیش از خلقت آدم '(علیه السلام) نوری بود در ساحت قدس خدای متعال و هجدهم ذی‌الحجة سال دهم هجرت، حقیقتی آشکار شد بر جهان، تا نور او بر دل‌های ما بتابد و به برکتش شیعه علی نام بگیریم، که تا امروز هرچه داریم را از این نور بدانیم و به شکرانه عهدی که با مولای متقیان علی علیه السلام بستیم غدیر را یوم الفرح، یوم السرور و یوم التبسم بدانیم.

هجدهم ذی‌الحجه سال دهم قمری در تاریخ اسلام روز ویژه‌ای است؛ روزی که رسالت پیامبر عظیم‌الشان اسلام به اکمال رسید و سعادتمندی حق جویان و طالبان رحمت الهی تضمین شد و علی بن ابی طالب به عنوان جانشین و وصی بر حق و شایسته آخرین پیامبر الهی برگزیده شد.

بالغ بر ۹۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در تمام شهرستان‌های گیلان از آستارا تا ماسال، از رودسر تا انزلی و از رودیار تا رشت نیز با توجه به جامعه هدف خود که بیشتر قشر جوان و نوجوان هستند با هدف تبیین ولایت و امامت، در این ایام پیشتاز برگزاری برنامه ها و جشن های مختلف هستند و با آذین بندی مساجد و فضا سازی عیدالله اکبر را جشن گرفتند.

بزرگداشت عید الله اکبر به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

*32 کانون مساجد فومن جشن‌های عیدغدیر برگزار کردند

«یوسف نیک‌انجام» با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: دهۀ امامت و ولایت یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی و هویتی شیعه محسوب می‌شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: نسل امروز به ویژه نوجوانان و جوانان نیاز دارند تا با پیام‌های ناب غدیر و عقبۀ فکری آن آشنا شوند که دراین راستا جشن‌های غدیرخم در کانون‌های مساجد فومن برپا شده است.

وی با بیان اینکه 32 کانون فرهنگی هنری فومن اقدام به برپایی جشن عید سعید غدیر خم کرده‌اند گفت: فضائل و سیره زندگی حضرت علی(ع) باید سرمشق زندگی همه مسلمانان قرار گیرد.

نیک‌انجام تصریح کرد: غدیر واقعه‌ای عظیم، ارزشمند و الهی است از این رو باید شکوه و عظمت غدیر را در آئین‌ها و مراسم‌های جشن احیاء کنیم.

ریس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: طبق روایات اسلامی بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان عید سعید غدیر است چرا که در این روز دین اسلام به کمال و تعالی می‌رسد و نعمت رسالت تکمیل می‌شود.

بزرگداشت عید الله اکبر به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

*بیش از 45 کانون فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا میزبان جشن‌های غدیر

«نوراله صفرپور» با تبریک عیدسعید غدیر خم اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم کانون‌های فرهنی هنری مساجد شهرستان صومعه‌سرا اقدام به برپایی ویژه برنامه‌هایی در سطح مساجد کردند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه بیش از 45 کانون فرهنگی در این روز فعال بودند افزود: در برنامه‌ها به تبیین جایگاه غدیر و اهمیت این روز بزرگ و ترویج شعائر دینی و سیره اهل بیت (ع) پرداخته شد.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها تبیین و تشریح واقعه غدیر عنوان کرد و گفت: اهمیت عید سعید غدیر به عنوان برترین عید‌ها به دلیل اهمیت موضوع ولایت و همچنین شخصیت ممتاز امیر مؤمنان علی(ع) به عنوان امام و پیشوا برترین الگو و نمونه برای مسلمانان است.

صفرپور خاطرنشان کرد: غدیر خم روز معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین و وصی است، روزی که باید از دریای بیکران معرفت الهی جرعه‌ای بنوشیم و سیراب شویم.

گفتنی است؛ عید سعید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اعیاد شیعیان محسوب می‌شود که جایگاه و منزلت ویژه‌ای بین مردم مسلمان و ولایتمدار ایران دارد و این روز بزرگ همه ساله با برگزاری آئین‌های مختلف در تمامی شهرها گرامی داشته می‌شود.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط