اجرایی شدن تفاهم‌نامه و اسناد امضاشده با روسیه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم


اجرایی شدن تفاهم‌نامه و اسناد امضاشده با روسیه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم

احمد اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره امضای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم در راستای منافع بلندمدت هر دو کشور ایران و...

احمد اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره امضای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم در راستای منافع بلندمدت هر دو کشور ایران و روسیه در بخش نفت و گاز بوده و حامل پیام راهبردی است.

وی با بیان اینکه روسیه و ایران به‌صورت گام‌به‌گام و هدف‌گذاری شده در حال عمق‌بخشی به همکاری‌های خود در صنعت نفت هستند، تصریح کرد: در دور جدید همکاری‌های دو کشور سرفصل‌های متنوعی دیده شده است که ان‌شاءالله در صورت تحقق، تعاملات دو کشور در حوزه نفت و گاز را دچار جهش خواهد کرد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به‌عنوان نمونه یکی از محورهای همکاری مربوط به بخش توسعه و انتقال فناوری است که اقدام‌های بسیار خوبی در حال انجام است و ان‌شاءالله در آینده شاهد تحولات خوبی در این بخش خواهیم بود.

اسدزاده با تأکید بر اینکه آسیب جدی در روابط میان ایران و روسیه بسنده کردن به امضای اسناد راهبردی بوده است، افزود: این رویکرد سبب شده تا با وجود نیاز و ضرورت همکاری میان دو کشور، همکاری‌ها به مرحله اجرا نرسد.

وی گفت: تلاش ما این است که اسناد و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده است در آینده نزدیک اجرایی شود و این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه دیروز (سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه) تفاهم‌نامه‌ای به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار در زمینه توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه امضا کردند. هم‌اکنون نیز ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روسی برای سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی