حضور چانگان UNI-T در سایپا، کراس اوور چینی در یک قدمی بازار


حضور چانگان UNI-T در سایپا، کراس اوور چینی در یک قدمی بازار

در هفته‌های گذشته تصاویری از حضور خودرو چانگان UNI-T در شرکت خودروسازی سایپا منتشر شد و زمزمه‌هایی در خصوص حضور مجدد یکی از بزرگ‌ترین و...

در هفته‌های گذشته تصاویری از حضور خودرو چانگان UNI-T در شرکت خودروسازی سایپا منتشر شد و زمزمه‌هایی در خصوص حضور مجدد یکی از بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروسازان کشور چین بالا گرفت.

شرکت خودروسازی چانگان موتورز در سال 2021 با ساخت حدود یک میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار دستگاه خودرو در رده دومین خودروسازی بزرگ کشور چین و رده 16 جهان قرار گرفت. این شرکت یکی از 4 شرکت بزرگ خودروساز در چین است و محصولات به‌روز و با کیفیتی را در سطح جهان به فروش می‌رساند.

شرکت چانگان به‌واسطه سرمایه‌گذاری شرکت فورد در کشور چین در حال حاضر وضعیت خوبی از لحاظ تولید و فروش خودرو در سطح کشورهای مختلف جهان دارا است.

پس از بازگشت تحریم‌ها و به‌واسطه حضور چانگان در بازار آمریکا، این خودروسازی همکاری خود را با شرکت ایرانی خود یعنی سایپا تعلیق کرد و از ایران خارج شد و همچنین تولید محصولات این شرکت در ایران متوقف شد.

حالا بنظر می رسد این شرکت دوباره قصد دارد شانس خود را برای حضور مجدد در بازار کشور ما امتحان کند و برای این مهم به سراغ شریک قدیمی خود یعنی سایپا آمده است. طبق آخرین اخبار و اطلاعات بدست آمده در حال حاضر شرکت چانگان مشغول امکان سنجی و بررسی خطوط تولید شرکت سایپا برای روی خط قرار گرفتن محصولات خود، از جمله کراس اوور جمع و جور مدرن UNI-T است.البته هنوز وضعیت این همکاری مشخص نبوده و قرارداد نهایی و امضا نشده است.

حضور چانگان UNI-T در سایپا، کراس اوور چینی در یک قدمی بازارنمای جلو کراس‌اوور چانگان UNI-T

محصولات چانگان جزو خودروهای مدرن و باکیفیت جهان به‌حساب می‌آیند. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت خودرو UNI-T یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری با طراحی خاص است که اولین مدل از آن در سال 2020 به بازار معرفی شد.

کراس‌اوور چانگان UNI-T با طراحی جذاب و به‌روز تا حدود زیادی به محصولات شرکت لکسوس شباهت داشته و البته این شباهت موضوع بدی نیست. چهره کراس‌اوور چانگان UNI-T از جدیدترین زبان طراحی خودروهای تولید چانگان با خطوط تیز و شکسته بهره می‌برد و چراغ‌های کشیده و باریک و یک جلوپنجره بدون حاشیه با الگوی الماسی شکل تکمیل کننده نمای جلوی این خودرو است.

در نمای جانبی خودرو چانگان UNI-T با حالتی شیب دار و ملایم رو به جلو متمایل شده است و بال عقبی سقف نمای جانبی را جذاب تر می کند. خطوط جانبی بدنه و شکل گلکیرهای خودرو کاملا با کلیت طراحی خودرو همخوانی داشته و به زیبایی آن افزوده است.

حضور چانگان UNI-T در سایپا، کراس اوور چینی در یک قدمی بازارنمای عقب چانگان UNI-T

نمای عقب خودرو چانگان UNI-T نیز از شور و هیجان در طراحی این خودرو بهرهمند و به تمام جزئیات توجه ویژه شده است. گرافیک و شکل چراغ ها بسیار جذاب و مدرن هستند و توازن جالبی را با طراحی سپر عقب خودرو برقرار کرده اند. خروجی اگزور 2 تایی و البته واقعی در دوسمت قسمت پایینی نیز در نمای عقب کراس اوور چانگان به چشم می آید.

هوشمندسازی خودرو یکی از اهدافی بوده است که چانگان در خودروهای جدید خود و همینطور کراس اوور چانگان UNI-T دنبال می کند. این رویکرد در بخش امکانات و فضای داخلی بیشتر به چشم می آید . داخل کابین چانگان UNI-T با یک فضای به روز و با ارگونومی نام تقارن متمایل به سمت راننده روبرو هستیم. دو نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی پشت آمپر و سیستم سرگرمی زینت بخش فضای داشبورد خودور هستند. این خودرو در بخش تنظیمات خود دارای یک چیپ ست هوش مصنوعی بوده تنظیماتی مانند تنظیم نور تطبیقی، دی‌لایت‌ها، گرم‌کن آینه‌ها، پارک اتوماتیک، تماس تلفنی، شارژ بی‌سیم، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و ... را به‌صورت کاملاً هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی در این خودرو مدیریت می شود.

چانگان UNI-T به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ با توان 180 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر مجهز است. توان تولیدی موتور خودرو به وسیله یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند.

خودرو چانگان UNI-T در تیپ‌های مختلف در بازار جهانی از 17000 تا 21000 دلار قیمت‌گذاری شده است.

برای دیدن و حضور این خودرو در جاده های کشور باید منتظر مشخص شدن وضعیت همکاری دو شرکت سایپا و چانگان باشیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی