نوری المالکی: دولت جدید اقتدار کشور را بازخواهد گرداند


به گزارش شفاف، به نقل از شفق نیوز، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در دیدار با جنین پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق درخصوص مسائل مختلف و تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و نیز گفتگوهای جاری برای تشکیل...

نوری المالکی: دولت جدید اقتدار کشور را بازخواهد گرداند

به گزارش شفاف، به نقل از شفق نیوز، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در دیدار با جنین پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق درخصوص مسائل مختلف و تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و نیز گفتگوهای جاری برای تشکیل دولت جدید رایزنی کرد.

المالکی گفت: گروه های چارچوب هماهنگی و همپیمانانش برای تشکیل دولت خدمت رسان و منسجم که خواسته های تمامی عراقی ها را محقق سازد، مصمم هستند.

وی گفت که چارچوب هماهنگی پیشرفت گسترده ای را در زمینه نامزد نخست وزیری محقق کرده و امروز کمیته مکلف به بررسی اسامی نامزدها، فعالیت خود را آغاز کرد و امید میرود که در آینده ای بسیار نزدیک تعیین تکلیف این پرونده صورت بگیرد و مکانیزم های تشکیل دولت آغاز شود.

رئیس ائتلاف دولت قانون از گروه های کُرد مجددا خواست تا درخصوص نامزد ریاست جمهوری به صورت سریع تر تعیین تکلیف کنند.

وی گفت که دولت آتی علاوه بر ارائه خدمات و بازگرداندن اقتدار کشور، در راستای اصلاح روند سیاسی و برگزاری انتخابات جدید پس از اصلاح قانون انتخابات تلاش خواهد کرد و جامعه بین الملل و سازمان ملل باید به عراق جهت پشت سر گذاشتن این چالش ها کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت