روش تهیه شیرینی یاقوتی شیک و لاکچری


روش تهیه شیرینی یاقوتی شیک و لاکچری

پارسینه: شیرینی یاقوتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود. این شیرینی مانند دیگر شیرینی های کوچک یک گزینه بسیار مناسب برای پذیرایی در مناسبت های خاص می باشد.

روش تهیه شیرینی یاقوتی شیک و لاکچری
از شیرینی یاقوتی می‌توانید به عنوان یک شیرینی لاکچری برای پذیرایی از مهمانان نیز استفاده کنید. این شیرینی را می‌توانیم با رنگ‌های متنوع درست کنیم که کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ما همراه باشید.
روش تهیه شیرینی یاقوتی شیک و لاکچری
دستور پخت شیرینی یاقوتی
مرحله اول

برای تهیه شیرینی یاقوتی لاکچری ابتدا کره را از داخل یخچال بیرون می‌آوریم و کنار می‌گذاریم تا با دمای محیط سازگار و نرم شود. آرد برنج، آرد قنادی و نشاسته ذرت را داخل کاسه‌ای بزرگ الک می‌کنیم و کنار قرار می‌دهیم.
مرحله دوم

در این مرحله کره را داخل کاسه‌ای می‌اندازیم و پودر شکر را روی کاسه کره الک می‌کنیم و با دور تند همزن برقی خوب می‌زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست و کرمی رنگ و دارای حجم شوند و بعد زرده تخم مرغ و پودر زنجبیل را به آن می‌افزاییم.
روش تهیه شیرینی یاقوتی شیک و لاکچری

مرحله سوم

حالا مجددا با همزن برقی مواد را به مدت ۱ دقیقه می‌زنیم. سپس ترکیب آرد‌های الک شده را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و اول با لیسک مخلوط می‌کنیم و بعد با نوک انگشت مواد را کاملا مخلوط می‌کنیم.
مرحله چهارم

نکته مهم در این مرحله این است که فقط تا زمانی ترکیب آرد را اضافه می کنیم که خمیر کاملا جمع و یکدست شود. خمیر آماده شده را داخل کیسه ای می گذاریم و به صورت مستطیل داخل کیسه به آن فرم می دهیم.
مرحله پنجم

سپس داخل یخچال قرار می‌دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. پس از استراحت خمیر را از داخل یخچال بیرون می‌آوریم و بین دو تا پلاستیک قرار می‌دهیم و روی صفحه کار می‌گذاریم و با وردنه خمیر را باز می‌کنیم تا به ضخامت نیم سانتیمتر برسد.

مرحله ششم

سینی فر را بیرون می‌آوریم و فر را روشن می‌کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا گرم شود. با کارت مد نظرمان خمیر را برش می‌دهیم و در سینی فر با فاصله از یکدیگر آن‌ها را می‌چینیم و داخل فر گرم شده سینی را قرار می‌دهیم.
مرحله هفتم

تا به مدت ۱۵ دقیقه با ۱۸۰ درجه سانتیگراد شیرینی‌ها بپزند. در آخر شیرینی‌ها را از داخل فر بیرون می‌آوریم و اجازه می‌دهیم تا خنک شوند و با انواع بریلو یا مارمالاد آن‌ها را تزئین می‌کنیم و در ظرف مورد نظر قرار می‌دهیم. نوش جان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی