تولید ماهانه 200 هزار تن مرغ در کشور


تولید ماهانه 200 هزار تن مرغ در کشور

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابرآمار ماهانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می شود که بخشی از این‌ میزان مازاد بر نیاز کشور است.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۳ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۶۲ تا ۶۳ هزار تومان است که با نرخ مرغ زنده تناسبی ندارد.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های تولید، ستاد تنظیم‌بازار هر چه سریع تر نرخ مرغ را باید بازنگری کند، در غیراین صورت جوجه ریزی واحدهای مرغداری کاهش می یابد.

یوسفی می گوید: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی تیرماه به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که با این‌وجود قیمت مرغ در سطح بازار به نرخ مورد انتظار تولیدکننده نمی رسد.

رئیس انجمن‌‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح بازار خبر داد.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۵ هزار تا ۶۵ هزار تومان، ران مرغ ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان، سینه ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و فیله مرغ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

تولید ماهانه 200 هزار تن مرغ در کشور

طبق گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ماهانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می شود که با اصلاح نظام یارانه و کاهش سرانه مصرف مرغ با مازاد تولید نسبت به تقاضا در بازار روبرو شدیم که شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ منجمد را با نرخ حدود ۵۵ هزار تومان خریداری می‌کند،درحالیکه قرارگاه امنیت غذایی قیمت هر کیلو مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان تعیین کرده که این موضوع اجحاف در حق تولیدکننده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...