کارنامه فرهنگی-تربیتی برای طلاب در مدارس علمیه تدوین می شود


کارنامه فرهنگی-تربیتی برای طلاب در مدارس علمیه تدوین می شود

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، کادر سازی برای نظام را هدف اصلی حوزه های علمیه دانست و گفت: تدوین کارنامه فرهنگی-تربیتی به منظور کادرسازی طلاب در زمینه های فرهنگی، تبلیغی و... از سیاست های حوزه های علمیه خواهران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محدر» معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور، طی سفری به همدان، در نشست فصلی مدیران، معاونین فرهنگی و دبیران کانون های دانش آموختگان استان همدان، ضمن قدردانی و تشکر از زحمات مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه گفت: مشکل اصلی پیش رو، مساله آموزش و پرورش است که پرورش عملا حذف شده در صورتی که ما باید بیشتر دغدغه پرورش و تربیت را داشته باشیم و اصل این است که آموزش زیر نظر فرهنگ و تربیت قرار گیرد. اگر تربیت در مدارس در صدر بنشیند، آموزش هم درست خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: رسالت حوزه‌های علمیه خواهران، باید بیشتر در بعد تربیتی، پرورشی و فرهنگی باشد و در مرحله بعد، آموزش قرار گیرد تا بتوانیم طلاب را با مهارت بالا و مجهز به اخلاق و معنویت تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدر اظهار داشت: باید طرح نظام جامع تربیتی در مدارس اجرایی شود و طلاب دغدغه مند، مسئولیت اجرای برنامه های تربیتی و پرورشی مدارس را برعهده بگیرند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به اهمیت کانون دانش آموختگان گفت: مهمترین رکن مدارس علمیه، دانش آموختگان هستند که باید مورد حمایت و تقویت بیش از پیش قرار بگیرند و دوره های تخصصی در زمینه های مختلف، متناسب با نیاز این عزیزان جهت مهارت افزایی برنامه ریزی گردد. کادر سازی برای نظام جمهوری اسلامی هدف اصلی حوزه های علمیه است

حجت الاسلام والمسلمین محدر تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی و راهبردی کلان معاونت فرهنگی، بحث ابلاغ فعالیت های تربیتی و اجرای آن توسط طلاب دغدغه مند مدارس است.

-تدوین کارنامه فرهنگی-تربیتی برای طلاب

وی یادآور شد: تدوین کارنامه فرهنگی-تربیتی به منظور کارآمدبودن و کادرسازی طلاب در تمام زمینه های فرهنگی، تبلیغی و ... یکی از سیاست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است. برنامه دوم در این زمینه، بحث طلیعه حضور طلاب پایه ی اول است، بدین ترتیب که در دو هفته اول حضور طلبه در مدرسه، هماهنگی های لازم با معاونت محترم آموزش صورت پذیرفته است که آموزش های لازم در زمینه هویت طلبگی برای ورودی های جدید انجام پذیرد.

وی برنامه سوم معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران را ساماندهی دانش آموختگان به منظور فعال نمودن بیش از پیش حضور ایشان در طرح های مختلف تبلیغی به ویژه طرح امین و ... عنوان کرد.

مدیران مدارس علمیه مانند مادری دلسوز به تربیت و پرورش طلاب همت گمارند

حجت الاسلام والمسلمین محدر در پایان افزود: مدیران مدارس، کیفت را فدای کمیت نکنند و مثل مادری دلسوز به نحو احسن نقش مربیگری را نسبت به طلاب ایفا کنند و برای تربیت، پرورش، و به کارگیری دختران خویش اهتمام ویژه داشته باشند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری