خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟


خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

آیا به فکر دکوراسیون دیوارهای منزل خود هستید؟ اگر جواب شما مثبت است، خرید کاغذ دیواری پارچه ای می‌تواند گزینه‌‌ی هوشمندانه‌ای باشد. در این مقاله، تمام پارامترهای لازم برای بهترین انتخاب‌ها را در...

خرید کاغذ دیواری پارچه ای برای اجاره دهندگان و صاحب خانه‌هایی که می‌خواهند یک راه حل موقت برای دیوارهای خالی خود داشته باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. اما شما چه صاحب خانه باشید، چه نباشید، به خواندن ادامه دهید تا با همه چیز درباره‌ی خرید کاغذ دیواری پارچه ای آشنا شوید.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری ۲۰۲۲، شیک‌ترین‌ها برای دیوارهای خانه شما

در این مقاله می‌خوانید:

پارچه دیواری چیست؟ تفاوت پارچه دیواری با کاغذ دیواری مزایا و معایب پارچه دیواری کاربرد پارچه دیواری در دکوراسیون داخلی انواع پارچه دیواری و جنس آن جدیدترین طرح پارچه دیواری روش نصب پارچه دیواری و چسب مخصوص آن قیمت کاغذ دیواری پارچه ای

پارچه دیواری چیست؟

پارچه دیواری یک روش دکوری محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری پارچه ای یا پارچه دیواری در اثر یک تغییر مدرن در کاغذ دیواری‌های سنتی ایجاد شده است. پارچه دیواری یک روش دکوری محسوب می‌شود که خودتان نیز می‌توانید آن را انجام دهید و احتمالاً به همین دلیل، اخیراً معروف و محبوب شده است.

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری کودک، نه روش برای خرید

تفاوت پارچه دیواری با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پارچه‌ای، ساده‌ترین گزینه‌ی DIY است.

کاغذ دیواری سنتی، دائمی یا نیمه دائمی است و به همین دلیل، نصب آن به دیوار، با استفاده از یک چسب سنگین انجام می‌شود. کاغذ دیواری موقت از مواد بادوام مانند وینیل ساخته شده است، اما چسب پوست کنده‌ی آن راحت‌تر از خمیر کاغذ دیواری جدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: پوستر سه بعدی مدرن، خلاقیت و زیبایی در کنار هم

کاغذ دیواری پارچه‌ای، ساده‌ترین گزینه‌ی DIY (خودت انجام بده!) است زیرا اساساً خاصیت ضد زنگ دارد. به این معنا که می‌توان چسبش را با آب معمولی جدا کرد. بنابراین، اگر هنگام نصب آن اشتباهی کردید، به‌راحتی قابل اصلاح است.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: آینه کاری مدرن و شیک مناسب پذیرایی، انتخاب برای خانم‌ها

مزایا و معایب پارچه دیواری

اگر تصمیم خرید کاغذ دیواری پارچه ای را دارید، باید مزایا و معایب آن را در کنار هم بسنجید. مزایای پارچه دیواری عبارتند از:

برداشتن و حذف کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای راحت‌تر و تمیزتر از کاغذ دیواری‌های سنتی است. پارچه‌، بافت متخلخل دارد و این باعث می‌شود که برخلاف کاغذ دیواری‌های سنتی، کمتر مستعد رشد کپک‌ها باشد.

معایب پارچه دیواری نیز عبارتند از:

می‌تواند با گرما تغییر رنگ دهد و مخصوصاً در معرض گرما، رنگ زرد به خود بگیرد. نشاسته‌ی مایع که برای نصب پارچه دیواری استفاده می‌شود، در معرض آب حل شده و از دیوار پایین می‌افتد. بنابراین برای نصب در محیط‌های مستعد پاشش آب، مانند حمام یا آشپزخانه مناسب نیست.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: جدیدترین کاغذ دیواری های شیک ۲۰۲۲، محبوب ترین ترندهای کاغذ دیواری

کاربرد پارچه دیواری در دکوراسیون داخلی

اگر به فکر خرید کاغذ دیواری پارچه ای هستید، باید یاد بگیرید که چطور می‌توانید از آن برای زیبا کردن دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. برای این کار، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

یک پارچه‌ی سبک انتخاب کنید. پنبه و پلی استر انتخاب‌های خوبی هستند، در حالی که پشم و مخمل معمولاً خیلی سنگین می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را با چسب نشاسته‌ای محکم نگه داشت. پارچه‌ی کافی بخرید. دیوار خود را از سقف تا کف برحسب سانتی متر اندازه بگیرید و به اندازه‌ی چند سانتی متر اضافه‌تر از آن، پارچه تهیه کنید. برش‌های تمیز ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از یک کاتر چرخشی، قیچی پارچه یا یک چاقوی تیز دستی کمک بگیرید. پارچه را روی دیوار تمیز و صاف نصب کنید. قبل از نصب کردن، دیوارها را جاروبرقی بکشید و آن‌ها را با کاغذ سنباده ریز، سنباده بزنید. در انتخاب رنگ و طرح پنل‌های پارچه‌ای دقت کنید. بهتر است طرح و رنگی را انتخاب کنید که با سایر اجزای دکوراسیون خانه هماهنگ باشد.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: ۷ ایده کاربردی استفاده از تزئینات سه بعدی اتاق بچه و بزرگسال

انواع پارچه دیواری و جنس آن

انواع پارچه دیواری با جنس و طرح آن مشخص می‌شود که برای خرید کاغذ دیواری پارچه ای باید آن را در نظر داشته باشد. جنس پارچه دیواری بسیار متنوع است، اما در دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود: ۱- الیاف طبیعی ۲- الیاف مصنوعی.

انواع پارچه دیواری با الیاف طبیعی عبارت است از:

ابریشم کتان پنبه چرم طبیعی کنف پشم جیر

انواع پارچه دیواری با الیاف مصنوعی نیز عبارت است از:

پلی استر
ویسکوز یا ریون

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: جدیدترین آینه کاری دکوراتیو مدرن و کلاسیک برای پذیرایی

جدیدترین طرح پارچه دیواری

نکته‌ی دیگری که در خرید کاغذ دیواری پارچه ای باید به آن دقت کنید، طرح و نقش و نگار آن است. این قسمت را فقط مطابق با سلیقه‌ی خود و دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کنید. طرح‌‌های جدید و معروف پارچه دیواری در دو دسته‌ی اصلی جای می‌گیرند که عبارتند از:

طرح‌های کلاسیک ساده و رایج هستند و شما را یاد گذشته‌ها می‌اندازند. با این حال، هرگز تکراری نمی‌شوند. طرح‌های مدرن الگوهای شاد و غیرمعمول دارند و برای کسانی مناسب هستند که می‌خواهند خلاقیت و رنگ بیشتری را در دکوراسیون داخلی خود بگنجانند.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری اتاق کودک، چنین کنید چنان کنید

روش نصب پارچه دیواری و چسب مخصوص آن

پنل‌های پارچه‌ای متناسب با ارتفاع دیوارهای شما بریده و با نشاسته‌ی مایع به آن‌ها متصل می‌شوند.

یکی از مزایای خرید کاغذ دیواری پارچه ای این است که شما دیگر نیازی به چسب‌های سنگین کاغذ دیواری‌های سنتی ندارید و به جای آن‌ها می‌توانید از چسب مخصوص این پارچه دیواری‌ها، یعنی نشاسته‌ی مایع، استفاده کنید.
روش نصب پارچه دیواری به این صورت است که پنل‌های پارچه‌ای متناسب با ارتفاع دیوارهای شما بریده شده و با نشاسته‌ی مایع به آن‌ها متصل می‌شوند. یک چسب سبک وزن و قابل جابجایی معمولاً از نشاسته‌ی ذرت، بوراکس یا جوش شیرین و آب در بازار موجود است.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: پوستر سه بعدی کلاسیک، برای دیوارهای اتاق خواب کودک و بزرگسال

قیمت کاغذ دیواری پارچه ای

مهم‌ترین عامل در خرید کاغذ دیواری پارچه‌ ای، بررسی قیمت آن است. این کاغذ دیواری‌ها ممکن است در فروشگاه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. طرح، جنس و متراژی که شما خریداری می‌کنید نیز در قیمت این پارچه‌ها نقش دارند.
بنابراین، مشخص کردن یک قیمت مشخص برای پارچه دیواری، دشوار است. اما احتمال دارد که قیمت تقریبی آن‌ها در حدود چند صد هزار تومان باشد.

خرید کاغذ دیواری پارچه ای، چگونه بهترین را انتخاب کنم؟

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری پذیرایی ۲۰۲۲، کلاسیک می‌پسندید یا مدرن؟

جمع‌بندی

خرید کاغذ دیواری پارچه ای با توجه به قیمت و مزایای آن ممکن است انتخاب خوبی باشد. مخصوصاً این‌که خودتان به شخصه می‌توانید آن را نصب کنید و دیگر مجبور نباشید که به نصاب کاغذ دیواری نیز هزینه‌ی جدا بپردازید.

به کلینیک نی نی بان هم سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا