برنامه دوبی برای متاورس اعلام شد؛ 40 هزار شغل مجازی با 4 میلیارد دلار درآمد


برنامه دوبی برای متاورس اعلام شد؛ 40 هزار شغل مجازی با 4 میلیارد دلار درآمد

به نظر می‌آید مسئولان دوبی قصد دارند این شهر را به یکی از قطب‌های فناوری در حوزه متاورس تبدیل کنند و در همین رابطه اعلام شده که ظرف مدت 5 سال حدود 40 هزار شغل مجازی در این رابطه شده که چیزی حدود 4 میلیارد دلار به اقتصاد این امیرنشین کمک...

به نظر می‌آید مسئولان دوبی قصد دارند این شهر را به یکی از قطب‌های فناوری در حوزه متاورس تبدیل کنند و در همین رابطه اعلام شده که ظرف مدت 5 سال حدود 40 هزار شغل مجازی در این رابطه شده که چیزی حدود 4 میلیارد دلار به اقتصاد این امیرنشین کمک می‌کند.

ولیعهد دوبی در توییتی با رونمایی از استراتژی متاورسی دوبی اعلام کرده که یک برنامه یکپارچه برای قرار دادن دوبی در میان ۱۰ شهر بزرگی است که آینده این فناوری نوظهور را در سطح جهانی شکل می‌دهند.

شیخ حمدان گفته این برنامه انقلابی جدید در عرصه فناوری و اقتصاد محسوب شده و روی همه جنبه‌های زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت. بر اساس اعلام ولیعهد دوبی، هدف این استراتژی دو برابر کردن شمار شرکت‌های بلاک‌چین و متاورس است.

برنامه دوبی برای متاورس اعلام شد؛ 40 هزار شغل مجازی با 4 میلیارد دلار درآمد

حمدان بن محمد می‌گوید دوبی در حال حاضر از هزار شرکت در حوزه متاورس و بلاکچین میزبانی می‌کند که حدود 500 میلیون دلار برای اقتصاد این شهر عایدی دارد.

متاورس را می‌توان فضای دیجیتالی نوظهوری دانست که افراد از طریق آواتارهای خود به تعامل با یکدیگر می‌پردازند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید ارزش بازار متاورس با نرخ رشد سالانه بیش از ۵۰ درصد، از ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به بیش از ۶. ۱ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش یابد.

در همین رابطه امارات متحده عربی اقدامات مهمی را برای قانون‌‌مند کردن متاورس و فناوری مربوط به آن شامل بلاک‌چین، رمزارزها و وب‌ ۳ انجام داده است. به عبارت دیگر سازمان رگولاتوری دارایی‌های مجازی دوبی با ایجاد دفتر مرکزی متاورس، وارد دنیای متاورس شد تا نخستین رگولاتوری محسوب شود که در فضای دیجیتالی نوظهور حضور پیدا می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- کدام شرکت‌ ها و در چه زمینه‎ هایی از متاورس استفاده می کنند؟
- خرید لباس دیجیتال برند های مطرح برای آواتار شما در متاورس ممکن شد!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده مشاغل مربوط به متاورس رو به رشد است و در چند ماه گذشته، بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده که گویای شناخته شدن بیشتر این مفهوم در میان شرکت‌ها و نیروی کار است.

در همین رابطه شیخ حمدان اعلام کرده که استراتژی متاورس دوبی برای اهداف این امیرنشین برای تبدیل شدن به یکی از اقتصادهای بزرگ برای متاورس و یک مرکز مهم برای جامعه جهانی، ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط