بایدن اعلام کرد به دلیل وضعیت بد محیط زیست به سرطان مبتلا شده است


بایدن اعلام کرد به دلیل وضعیت بد محیط زیست به سرطان مبتلا شده است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به دلیل اثرات آلودگی محیط زیست به سرطان مبتلا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر آمریکا در طول سخنرانی خود در شهر ماساچوست گفت، در شهر کلیمونت (ایالت دلاور)، جایی که دوران کودکی خود را گذراند، پالایشگاه های نفت زیادی وجود داشت و در هنگام یخبندان لازم بود "به معنای واقعی کلمه لکه های نفت را از پنجره ها پاک کرد".
او گفت: "به همین دلیل است که من و بسیاری از افرادی که با آنها بزرگ شدم مبتلا به سرطان هستیم. و به همین دلیل است که برای مدت طولانی ایالت دلاور بالاترین نرخ سرطان را در کشور داشت."
متعاقبا، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید تصریح کرد که منظور بایدن درمان سرطان پوست است که قبل از آغاز دوره ریاست جمهوری سپری کرده است.
به گزارش روزنامه نیویورک پست، کوین اوکانر، پزشک رئیس جمهورآمریکا ،سال گذشته گزارشی از وضع سلامتی وی منتشر کرد که در آن به سرطان فعلی اشاره ای نشده بود. قبل از ریاست جمهوری، چند نئوپلاسم پوستی غیر ملانومایی بایدن جراحی شد و اوکانر وجود آنها را با بیان اینکه رهبر آمریکا در دوران جوانی خود زمان زیادی را زیر نور خورشید سپری کرد، توضیح داده بود.
بایدن، که امسال ۸۰ ساله می‌شود، مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده در تاریخ است و منتقدان مرتباً او را به زوال ذهنی متهم می‌کنند و به گاف‌های مکرر و مواقعی اشاره می‌کنند که او رشته افکار خود را از دست می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا