جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس


جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس

جشن فارغ التحصیلی 600 نفر از دانشجویان پزشکی با شور و شوق وصف ناشدنی در جوار حرم مطهر و با صفای علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اکنون زمان به ثمر نشست سالها تلاش و کوشش طاقت فرساست.

روزها و شبهایی که این جوانان مملکت برای رسیدن به هدف از خواب شیرین و استراحت گذشتند تا امروز سربلند و پیروز از آزمون سخت پزشک شدن بیرون آیند. زنان و مردان جوانی که روزگاری با جهد و کوشش خود پای در دانشگاههای علوم پزشکی کشور نهادند امروز بعد از 7 سال تلاش و کوشش بسیار جشن پزشک شدن خود را در جوار امام مهربانی ها برگزار کردند و با مولای مهربان خود میثاق بستند و سوگند پزشکی یاد کردند تا حافظان واقعی سلامت مردمان باشند.

نخستین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم 600 نفر از نسل جدید پزشکان و دانش آموختگان پزشکی ضمن قرائت سوگندنامه به نمایندگی از هفت هزار نفر از دانش آموخته پزشکی سراسر کشور، دوران حرفه‌ای و خدمت به مردم را از جوار بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) آغاز کردند.

جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس

در این مراسم پزشکان جوان با امام مهربانی‌ها پیمان بستند و با حضور وزیر بهداشت در حرم مطهر رضوی سوگند پزشکی یاد کردند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در نخستین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم در این مکان مقدس و نورانی را آن هم در روز ولادت پدر گرامی امام رضا(ع) به فال نیک می‌گیریم، افرادی که کسب علم می‌کنند، حکیم‌اند و نسل جدید پزشکان ایرانی با حضور در حرم مطهر رضوی می‌گویند با امام رضا(ع) عهد و پیمان بستیم تا اهداف مقدسمان را در این راه با گام هایی استوار بپیماییم.

جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس

وی تصریح کرد: تاریخ پزشکی ما مملو از ایثارها، حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های پزشکان بوده و افتخارآفرینی ایشان از دوران دفاع مقدس تا کرونا به‌وضوح دیده شده است.

600 نفر از نسل جدید پزشکان ضمن قرائت سوگندنامه به نمایندگی از هفت هزار نفر از دانش آموخته پزشکی سراسر کشور، دوران حرفه‌ای را آغاز کردند

در اوج خستگی بیمار را عزیز بداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بداریم و به او خدمت کنیم و اینکه اخلاق اسلامی باید به عنوان مهمترین مسئله‌ در علوم پزشکی و سلامت مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: جمع زیادی از پزشکان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و نسل‌های پس از آنان در جبهه مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را تقدیم کردند که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.

جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس

در پزشکی بهترین کشور منطقه هستیم

عین‌اللهی با بیان اینکه دانش آموختگان پزشکی در کنار امام رضا(ع) با آن امام رئوف عهد می‌بندند که با تمام تلاش و برای رضای خدا کار کنند و خستگی برایشان معنا نداشته باشد، خاطرنشان کرد: علوم پزشکی و حوزه سلامت ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به‌ روشنی شکوفا شد و به جرات می‌توانیم بگوییم بهترین در منطقه هستیم.


وی اضافه کرد: ما باید به سوی مرجعیت علمی مورد تاکید مقام معظم رهبری گام برداریم و در این مسیر به جهادگرانی نیاز داریم که خواست مردم را محقق و رضایت آنان را تامین کنند و در اینجا کم کاری هیچ معنا و جایگاهی ندارد.

فارغ‌التحصیلی نقطه پایان نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که فارغ‌التحصیلی نقطه پایان نیست، تاکید کرد: باید همواره در پی فراگیری دانش باشیم و ضمن بهره از تجارب اساتید با اعتماد به نفس بالا کار کنیم.

عین اللهی با تاکید بر تمرین کار گروهی افزود: اثرپذیری‌ کار گروهی به مراتب از کار فردی بیشتر است.

جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس

وی تصریح کرد: اخلاق اسلامی مهمترین مقوله ای است که در علوم پزشکی و سلامت باید مورد توجه قرار گیرد و باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بدانیم و به او خدمت کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت در جمع ما حاضر است، گفت: در محضر امام رضا(ع) با این امام بزرگوار پیمان می‌بندیم که بهترین نوع خدمت را به مردم ارائه دهیم و خوش‌برخوردترین پزشکان باشیم. همچنین از امام مهربانی‌ها می‌خواهیم که به ما نظر عنایت بفرمایند و هدایتگر خادمان حوزه سلامت در مسیر ارائه با کیفیت ترین نوع خدمت به مردم باشند.

ناصر سیم فروش،مشاور عالی وزیر بهداشت در این مراسم اظهار کرد: اگر خود را همواره در محضر خداوند بدانیم، هیچگاه از کار خود احساس خستگی نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره با بروز رسانی دانش و اطلاعات بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی، در مسیر خدمت مطلوب به بیماران گام برداریم، خاطر نشان کرد: داشتن اخلاق حرفه‌ای و اجتناب از مادی گرایی، توجه به محرومان و حسن برخورد با بیمار از مهمترین مواردی است که پزشکان جوان باید به آن توجه داشته باشند.

جشن پزشک شدن 600 جوان در جوار امام مهربانی‌ها +عکس

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم روحمان سالم بماند همواره باید ارتباط خود را با ائمه اطهار(ص) و خداوند متعال حفظ کنیم و برای سلامتی جسم نیز باید ورزش و تحرک را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون