المیادین: نشست تهران، واکنش قوی ژئوپلتیک به سفر بایدن به منطقه بود


المیادین: نشست تهران، واکنش قوی ژئوپلتیک به سفر بایدن به منطقه بود

شبکه خبری المیادین، نشست رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه را در تهران، واکنشی قوی به سفر اخیر بایدن خواند.

شبکه تلویزیونی المیادین نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران را واکنش قوی ژئوپلتیک به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه دانست و تصریح کرد نشست تهران، تأکیدی بر قدرت سه طرف در اداره یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های منطقه بود.

المیادین گفت که این سه کشور نشان دادند بدون توافق آنها، راه حل سیاسی در سوریه به دست نخواهد آمد.

مجری برنامه المسائیه شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در سفر به ایران در پی اجلاس تهران، بر اصول دمشق که شامل مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و مخالفت با اقدام آنکارا در ایجاد مناطق امن و ترکیه‌ای کردن این مناطق است، تأکید کرد. موج پیام‌های سیاسی سوریه درباره اجلاس تهران ادامه دارد. فیصل المقداد که نتایج اجلاس تهران را از همتای ایرانی اش شنید، واشنگتن را بین دو گزینه بیرون بردن نیروهایش یا روبرو شدن با مقاومت ملت سوریه مخیر کرد و از آنکارا خواست سیاست ترکیه‌ای کردن مناطق شمال سوریه را کنار بگذارد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد اجلاس تهران موفق شد به راه حل سیاسی در شمال سوریه در برابر گزینه نظامی ترکیه اولویت بدهد. آیا ترکیه به این مسئله پایبند خواهند بود؟

مجری المیادین افزود: شاید مهمترین موفقیت در این اجلاس، منحصر کردن پرونده سوریه در مثلث آستانه بود. آیا در باز کردن کانال‌های تماس بین دمشق و آنکارا موفق خواهد شد؟ نگرانی اسرائیل از چشم انداز نزدیک شدن ایران و روسیه در اجلاس تهران، آشکار است. تل آویو از چه می‌ترسد؟ به ویژه آنکه نزدیک شدن دو کشور ممکن است بر معادلات سوریه و منطقه تأثیر بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته