چاووش اوغلو: آنکارا هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان عراقی انجام نداده است


چاووش اوغلو: آنکارا هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان عراقی انجام نداده است

وزیرخارجه ترکیه دست داشتن آنکارا در بمباران مرکز تفریحی کردستان عراق را رد کرد و گفت آماده همکاری با مقامات عراقی در خصوص این موضوع خواهد بود.



مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره بمباران یک مرکز تفریحی در عراق که به آنکارا نسبت داده می‌شود گفت: «آنکارا هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان در دهوک عراق انجام نداده است».

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه ترکیه گفت اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. او همچنین با بیان اینکه «سازمان‌های تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان همچنان در خاک عراق حضور دارند» به طور ضمنی این گروه را به عنوان عامل حمله معرفی کرد.

گفتنی است در حمله موشکی و توپخانه‌ای به مرکز گردشگری زاخو در استان «دهوک» کردستان عراق، تا کنون ۹ غیر نظامی کشته و ۲۳ تن دیگر زخمی شده اند. گفته شده در میان کشته شدگان دو نفر کودک بوده اند. تا کنون رسانه‌های عراق، نخست وزیر و شورای امنیت ملی این کشور آنکارا را به عنوان مسئول این حادثه معرفی کرده اند. مردم عراق نیز در واکنش به این حمله در برخی شهر‌ها به تظاهرات پرداخته و پرچم ترکیه را آتش زدند.

با این حال ساعاتی پیش، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن رد دست داشتن در چنین اقدامی اعلام کرد: «ترکیه با انواع حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد مخالف است و مبارزه با تروریسم را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد».

دفتر سازمان ملل در عراق خواستار تحقیقات کامل درباره این حادثه شده و تاکید کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عراق باید همواره مورد احترام قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟