تصمیم علی دایی درست بود / ابراهیمی: بازیکن باید به چوب خشک هم احترام بگذارد


تصمیم علی دایی درست بود  / ابراهیمی: بازیکن باید به چوب خشک هم احترام بگذارد

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال و سرمربی و مربی اسبق تیم ملی بر این عقیده است بازیکن در هر جایگاهی باید به سرمربی تیم ملی احترام بگذارد.

به گزارش "ورزش سه"، او در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال به خصوص مصوبه کمیته فنی در مورد اسکوچیچ گفت: من نظر خودم را درمورد این مربی پنهان نمی‌کنم. ابتدا مخالف حضور او در تیم ملی بودم اما به نظر می‌رسد بحث‌های به راه افتاده در مورد برکناری او و جذب یک مربی ایرانی، یک تصمیم احساسی بود. شاید به این‌خاطر که تیم ملی والیبال با مربیگری مربی ایرانی به جمع 8 تیم برتر مسابقات راه پیدا کرده بود. اما شما دیدید که تیم بستکبال ما حذف شد. این دلیلی نمی‌شود چون تیم ملی والیبال با مربی ایرانی موفق شد مربی ایرانی در تیم ملی فوتبال هم نتیجه خواهد داد. قیاس این دو تیم با هم کار اشتباهی است. به نظر من علی دایی بهترین کار را کرد که به تیم ملی نه گفت.

ناصر ابراهیمی در ادامه گفت: من تعجب می‌کنم برخی در تلاش بودند دوباره هدایت تیم ملی به کارلوس کی‌روش محول شود. من منکر زحمات او در تیم ملی نیستم. خیلی‌ها می‌گویند او نظم و انضباط را به تیم ملی آورد. درست است و من به همین‌خاطر از او تشکر می‌کنم. اما چرا نمی‌گویید او خیلی از فوتبال ما هم باج گرفت. آیا تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش قهرمان جام ملت‌ها شد؟ ما 44 سال است که در جام ملت‌ها قهرمان نشدیم. او 8 سال در تیم ملی بود اما موفق نشد این کار را انجام دهد. البته من هم 12 سال در تیم ملی بودم که 4 سال آن به‌عنوان سرمربی بود و نتوانستیم در جام ملت‌ها قهرمان شویم و در سنگاپور شکست خوردیم. بحث صعود به جام جهانی است. آیا ما قبلا به جام جهانی صعود نکردیم؟ پیش از آمدن کارلوس کی‌روش. الان هم با اسکوچیچ به جام جهانی صعود کردیم. هیچ‌وقت هم موفق به صعود به دور دوم نشدیم و این بار هم اگر صعود نکنیم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. به نظر من الان بهترین تصمیم ادامه حمایت از اسکوچیچ است. طبیعی است اسکوچیچ به دنبال صعود به دور دوم باشد چرا که اگر این اتفاق رخ دهد او دست به کار بزرگی زده است.

مربی و سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص حواشی ایجاد شده و دو دستگی میان بازیکنان گفت: بازیکن نباید وارد این بازی‌ها شود. اینکه چه کسی سرمربی تیم ملی است اصلا به بازیکن ارتباطی پیدا نمی‌کند. بازیکن وظیفه دارد به سرمربی تیم ملی احترام بگذارد. حتی اگر سرمربی تیم ملی یک چوب خشک باشد یا فدراسیون فوتبال یک مربی درجه دهم را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند. این یک اصل در فوتبال حرفه‌ای است و بازیکنی که وارد این بازی‌ها شود ضربه می‌خورد و فوتبالش به چالش کشیده شود. فوتبال ما این‌طور است که همیشه به مربی خارجی بهای بیشتری می‌دهد. زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود ماشین اختصاصی در اختیار او قرار دادند. در صورتی‌که اگر مربی تیم ملی، یک ایرانی انتخاب می‌شد یک پیکان هم در اختیار او نمی‌گذاشتند. به نظر من که علی دایی تصمیم درستی گرفت که به هدایت تیم ملی نه گفت. اما به هر صورت امیدوارم با حمایت فدراسیون فوتبال از تیم ملی و تلاش بازیکنان، تیم ملی در دوحه نتایج خوبی بگیرد. البته نباید برای صعود به دور دوم اسکوچیچ و تیم ملی را تحت فشار قرار دهیم. به‌خوبی می‌دانیم در دوره‌های قبلی هم هیچ‌وقت تیم ملی به دور دوم جام جهانی صعود نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان