زاکانی: هر کاری برای قهرمانان انجام دهیم کم است/ آینده کشتی درخشان‌تر از شرایط فعلی است


زاکانی: هر کاری برای قهرمانان انجام دهیم کم است/ آینده کشتی درخشان‌تر از شرایط فعلی است

شهردار تهران پس از بازدید از خانه کشتی حمایت خودش از این رشته ورزشی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در مورد حمایت شهرداری از جامعه کشتی اظهار داشت: توجه به ورزش و ایجاد افتخار برای مردم تهران به ویژه در کشتی که قهرمانی و پهلوانی آن اهمیت دارد، در دستور کار مدیریت شهری است. هم شورای شهر و هم شهرداری تلاش می‌کنند ورزش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تهران احیا کنند.

وی افزود: امروز توفیق داشتیم در سطوح مختلف کشتی در بخش آزاد و فرنگی در خدمت علیرضا دبیر و تیم ملی کشتی باشیم. ان‌شاالله با همت این عزیزان، با افتخاراتی که خلق می‌کنند همیشه پرچم ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برافراشته باشد و ما هم بتوانیم با خدمتگزاری به رونق این ورزش در سطح تهران و کشور کمک کنیم.

شهردار تهران در مورد وضعیت کشتی عنوان کرد: با توضیحات دبیر تحول بزرگی اتفاق افتاده، با این حال در مسیر تحول هستیم و این انتهای کار نیست. ان‌شاالله به فضل الهی و همت دبیر و همکارانش ما هم اگر توفیق داشته باشیم، بتوانیم شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت و سویی ببریم که محیط مناسبی برای رشد و تمرین کشتی‌گیران و کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شود. از طرفی خود این ورزش و فدراسیون الگویی شود برای سایر مجموعه‌ها که آن‌ها هم با توجه به ورزشکاران و امکاناتشان این مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت تکامل ببرند.

وی در مورد اینکه شهرداری چه کمکی می‌تواند به کشتی کند، گفت: سال گذشته و امسال در اعتبارات بودجه‌ای، ردیف خاصی در نظر گرفتیم. این ورزش هم ردیف خاص دارد. امکاناتی که با مصوبه شورای شهر وجود دارد و شرایطی که برای ادامه خدمت دنبال می‌کنیم. هم توسعه زیرساخت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنیم و هم اینکه تلاش می‌کنیم دغدغه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آنها کم کنیم.

زاکانی در مورد اینکه بسیاری از کشتی‌گیران کارمند شهرداری هستند، عنوان کرد: خیلی از آنها افتخارآفرینانی هستند که کارشان در مجموعه شهرداری است. ان‌شاالله روز به روز رونق پیدا کند و گسترده‌تر شود.

وی در مورد اینکه شهرداری چه برنامه‌ای برای بدرقه و استقبال کشتی‌گیران دارد، گفت: سال گذشته بخش زیادی از فضای عمومی شهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معطوف به انعکاس گوشه‌ای از عظمت و بزرگی ورزشکارانمان کردیم و این وظیفه ما بود. به آن به عنوان وظیفه ذاتی خودمان نگاه می‌کنیم. ورزشکاری که تمام زندگی‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقف و به حداقل‌ها بسنده می‌کند تا نام این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قله‌های جهان برافراشته نگه می‌دارد، شایسته هرچیزی است. این کاری که ما انجام می‌دهیم،‌ اندک است. بعد از مسابقات هم جلسه‌ای بود در خدمت دبیر و همکارانش و وزیر ورزش بودیم، از ورزشکاران تقدیر و تجلیل حداقلی شد. هر کاری برای اینها انجام بدهیم کم است. ان‌شاالله امکانی باشد برای تجربه بعدی ما که بتوانیم سطح کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالاتر ببریم و خدمتگزاری کنیم.

شهردار تهران در مورد اینکه وضعیت تیم‌های ملی آزاد و فرنگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چطور می‌بیند، اظهار داشت: من هیچ‌وقت کشتی‌گیر نبودم و کشتی‌دوست بودم. کمی خاک تشک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خوردم. جوانان و نوجوانان به عنوان عقبه حساب می‌شوند که چشم‌انداز درخشان‌تری برای ما دارد. ورزشکاران ما امروز می‌درخشند اما آینده درخشان‌تر از شرایط فعلی است. ان‌شاالله روزبه‌روز این افتخارآفرین‌ها بیشتر شود و کام ملت شیرین‌تر شود.

زاکانی در مورد اینکه آیا بهتر نیست که تا مسابقات بلگراد کارگروه مشترکی با فدراسیون کشتی تشکیل شود، اظهار داشت: امروز بحث شد که کارگروه مشترکی شکل بگیرد و بتواند شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمتی ببرد که در مسیر ورزش عمومی شهر و غیرحرفه‌ای که وظیفه شهرداری است، گام بر داریم. 16 رشته شامل کشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای یک جشنواره ورزشی مدنظر قرار دادیم. ان‌شاالله بتوانیم خدمت ورزشکاران باشیم و در مناطق، مدارس کشتی و خانه‌های کشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طوری داشته باشیم که امکانی فراهم شود تا باحضور این قهرمان‌ها امکان اتصال ورزش عمومی و رشد ورزش شهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حلقه قهرمانی و حرفه‌ای متصل کند و شرایط شکوفایی بیشتر ورزش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه