فراخوان شرکت در جشنواره ملی نماز «فجر تا فجر» در کهگیلویه و بویراحمد


فراخوان شرکت در جشنواره ملی نماز «فجر تا فجر» در کهگیلویه و بویراحمد

علاقه مندان به شرکت در جشنواره ملی نماز «فجر تا فجر» فرصت دارند تا ۲۰ آذرماه آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، حجت الاسلام «رضا قاسمی» امروز در نشست برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سراسری نماز «فجر تا فجر»، گفت: اقدامات برای اجرای هر چه بهتر این جشنواره ماندگار و جزء اعمال نیک و باقیات الصالحات است.

مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره سراسری نماز «فجر تا فجر» زمینه تولید علم، آثار هنری، آثار پژوهشی در ارتباط با نماز فراهم شود.

حجت الاسلام قاسمی افزود: جامعه کنونی نیازمند تولید آثار مختلف علمی و پژوهشی با رویکرد دینی و اسلامی است.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با وجود دسیسه‌های مختلف فرهنگی با تولید آثار فاخر در مقابل امواج تهاجم فکری و غیر دینی مقتدر باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم هم گرایی در برگزاری این جشنواره در استان، گفت: باید تلاش شود به وسیله نماز که حلقه ارتباط عبد و معبود است؛ زمینه ساز شکوفایی شخصیت توحیدی و فطرت در انسان‌ها باشیم.

وی ادامه داد: بهره‌برداری و به کارگیری نتایج این جشنواره برای نسل نو و تعمیق فرهنگ نماز و امور فرهنگی دینی در این نسل از جمله اهداف این جشنواره است.

**قائم مقام صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت: جشنواره فجر از بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد.

نوذر استوار افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، نمایش کارکرد‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز، شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی-هنری، نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه از اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: مخاطبان این جشنواره دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران، هنرمندان و سایر علاقه‌مندان هستند.

قائم مقام صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد زمان اعلام نتایج استانی را اول بهمن ۱۴۰۱ و نتایج کشوری را ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس Noor.Namaz.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره ملی نماز «فجر تا فجر» فرصت دارند تا 20 آذرماه آثار خود را در قالب‌های مقاله، رساله، پایان‌ نامه دانشگاهی و حوزوی، کلیپ، پادکست، موشن گرافی، پویانمایی، عکس و استوری، نقاشی، خوشنویسی، طرح‌های گرافیکی، شعر، داستان، قصه، نمایشنامه، فیلمنامه، بازی و ابزارهای کمک‌ آموزشی دستی و دیجیتالی از طریق سامانه noor.namaz.ir ارسال کنند.

استوار گفت: این جشنواره ملی در سه بخش علمی ـ پژوهشی، فرهنگی و ادبی ـ هنری در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله استانی تا اواخر آذرماه ادامه دارد و پس از آن، آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره در ستاد اقامه نماز کشوز ارسال می‌شوند تا در بهمن‌ماه در مرحله نهایی رقابت کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه