(تصاویر) کاشت سبزیجات کنار لاشه تانک ارتش روسیه


(تصاویر) کاشت سبزیجات کنار لاشه تانک ارتش روسیه

یک شهروند اوکراینی که لاشه یک تانک ارتش روسیه را در مزرعه خود دارد می‌گوید: وقتی به آن (لاشه تانک) نگاه می‌کنیم، وحشتناک به نظر می‌رسد. من را به یاد روز‌های سنگین جنگ می‌اندازد. یاد آن روز‌ها می‌افتیم که نمی‌دانستیم صبح...

خانواده‌ای ساکن در ولیکا دیمرکا، سکونتگاهی با بیش از ۹۰۰۰ نفر جمعیت در منطقه کی‌یف پایتخت اوکراین، در باغی که لاشه تانک ارتش روسیه در آن قرار دارد، سبزیجات می‌کارند.

به گزارش فرارو، در این ناحیه می‌توان لاشه تانک‌ها و سایر خودرو‌های زرهی منهدم شده را که در جریان درگیری‌های سنگین در مراحل اولیه جنگ که روسیه در ۲۴ فوریه در اوکراین آغاز کرد مشاهده کرد. لاشه خودرو‌های زرهی که در باغ‌ها و مزارع کشاورزی، نواحی اطراف و یا دیگر سکونتگاه‌های منطقه کی‌یف پیدا شده است، تصاویر جالبی را خلق می‌کند.

اگرچه بیشتر لاشه هواپیما‌های جنگی، تانک‌ها و سایر تجهیزات جنگی با تصمیم دولت محلی از بین رفتند، اما همچنان در برخی نقاط یافت می‌شوند.

لاشه یک تانک متعلق به نیرو‌های مسلح روسیه که توسط نیرو‌های اوکراینی در شهرک ولیکا دیمرکا سرنگون شد، در باغ خانه یولیا سمنینوگ ۳۸ ساله قرار دارد.

سمنینوگ با اشاره به اینکه شدیدترین درگیری‌ها در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند در هفته اول ماه مارس آغاز شد، گفت: انفجار‌های قوی رخ داد. ما به عنوان خانواده در انباری در کنار خانه پناه گرفتیم. هوا سرد بود. تخت‌ها را پایین آوردیم و اجاق گذاشتیم، بنابراین دو هفته در پناهگاه ماندیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر خانواده، همسایه‌ها نیز در این پناهگاه اقامت داشتند، اظهار داشت: به دلیل نزدیک شدن ارتش روسیه و افزایش درگیری‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شدیم. در ۱۴ مارس با ماشین از اینجا خارج شدیم. روز ۱۵ سربازان روسی وارد شدند و در خانه‌های اینجا زندگی می‌کردند.

سمنینوگ با بیان اینکه ارتش روسیه در هنگام ورود به منطقه سعی کرد خودرو‌های زرهی خود را در مزارع و باغ‌ها مخفی کند گفت: تانک روسی در باغ خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند توسط نیرو‌های اوکراینی منهدم شد.

وی با اشاره به اینکه حدس می‌زدند تانک مورد نظر در ۲۴ یا ۲۵ مارس منفجر شده است، اظهار داشت: برای حذف لاشه تانک از باغ‌هایشان به مراکز مربوطه مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون این امکان وجود نداشته است.

سمنینوگ با بیان اینکه خانه دو طبقه وی و زیرساخت‌های آنجا به دلیل درگیری‌ها پس از خروج از خانه ویران شده است، گفت که در حال حاضر آن‌ها در یک خانه اجاره‌ای در همان منطقه اقامت دارند.

وی با بیان اینکه همچنان از باغات خود برای کاشت سبزیجات و میوه جات استفاده می‌کنند، گفت: ما سیب زمینی و کلم هم در کنار لاشه تانک کاشتیم.

او گفت: وقتی به آن (لاشه تانک) نگاه می‌کنیم، وحشتناک به نظر می‌رسد. من را به یاد روز‌های سنگین جنگ می‌اندازد. یاد آن روز‌ها می‌افتیم که نمی‌دانستیم صبح زنده ایم یا نه.

سمنینوگ با اشاره به اینکه آرزوی بازسازی خانه‌ای را به جای خانه ویران شده خود را دارند، گفت که در این راستا از دولت انتظار حمایت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی