اعلام حمایت قطر از مذاکرات هسته‌ای ایران


اعلام حمایت قطر از مذاکرات هسته‌ای ایران

وزیر خارجه قطر در تماس با همتای ایرانی خود بر حمایت دوحه از مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، زیر امور خارجه قطر درتماسی تلفنی با حسین عبداللهیان، همتای ایرانی خود تحولات اخیر مذاکرات توافق هسته‌ای ایران را که آخرین دور آن در دوحه برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی حمایت کشورش را از ادامه مذاکرات هسته‌ای اعلام و بر لزوم دستیابی به یک توافق و راه حل عادلانه برای همه طرف‌های مذاکره کننده تاکید کرد.

آن‌ها در این تماس همچنین روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین آخرین تحولات منطقه و تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک بررسی قرار دادند.

پیش از این نیز وزیر خارجه قطر بر ضرورت تداوم گفتگو‌های منطقه‌ای برای از میان برداشتن برخی موانع تصنعی و ایجاد شتاب در روابط دو و چندجانبه میان کشور‌ها تاکید کرده بود و با اعلام حمایت قاطع قطر از مذاکرات، گفته بود که همه طرف‌ها باید هرچه سریع‌تر با پذیرش تعهدات پذیرفته شده در برجام به توافق برگردند.

وزیر خارجه قطر اصلی‌ترین نیاز منطقه را وجود ثبات پایدار و همکاری‌های همه‌جانبه برای رفاه و آسایش ملت‌ها عنوان کرد و شکل‌گیری توافق در مذاکرات هسته‌ای به طور قطع به نفع افزایش ثبات در منطقه دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا