بیش از 200 هزار مورد خدمات پزشکی به حجاج ایرانی ارائه شد


بیش از 200 هزار مورد خدمات پزشکی به حجاج ایرانی ارائه شد

مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه از ارائه ۲۰۷۵۳۱ هزار خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی خبر داد.

بیش از 200 هزار مورد خدمات پزشکی به حجاج ایرانی ارائه شد

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع رسانی حج ، بر اساس آخرین اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت تنها دو نفر از حجاج ایرانی در بیمارستان سعودی در مکه بستری هستند.

بر اساس این اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه خدمات در مطب های فعال و درمانگاهها در مدینه و مکه وهمچنین بیمارستان مکه به حجاج کشورمان روند طبیعی دارد و تاکنون بالغ بر۶۹ هزار ۵۲۰ مورد ویزیت درمطب های مجموعه ها و ۱۳۸۵۷ مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شده است.

این اطلاعیه می افزاید که بالغ بر۸۷۰۵ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب نیز صورت گرفته و ۳۳۶۳۲ مورد خدمات پرستاری و بالینی مانند نوار قلب، کنترل فشار خون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و درخواست آمبولانس و انتقال بیمار به زائران ارائه شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به ارائه ۴۵۳ مورد خدمات بستری موقت در اورژانس، بستری در بخش مردان، زنان و CCU آمده است: درحال حاضر زائری در بیمارستان مکه بستری نیست و تنها دو زائر در بیمارستان سعودی بستری و تحت درمان هستند که قرار است به ایران منتقل شوند.

گفتنی است با انجام آخرین هماهنگی ها برای انتقال زائران ایرانی بستری در بیمارستان توسط تیم درمان به ایران دیروز اولین مرحله با اعزام دو بیمار بستری در بیمارستان های نور و ملک عبدالله مکه که بیهوش بودند، انجام شد و برای ادامه درمان با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل