بازدید سرپرست حجاج ایرانی ازآشپزخانه الافندیه درمکه


بازدید سرپرست حجاج ایرانی ازآشپزخانه الافندیه درمکه

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت از آشپزخانه مرکزی پخت غذا برای زائران ایرانی درمکه مکرمه بازدید و در گفتگو با مسئولان و عوامل آن نحوه ارائه خدمات درحج امسال را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی صبح امروز از آشپزخانه الافندیه که پخت غذا برای زائران ایرانی درمکه مکرمه را بعهده دارد بازدید و با آشپزها و عوامل آن گفتگو کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در آشپزخانه الافندی که ظرفیت طبخ هشتاد و پنج هزار پرس غذا در هروعده را دارد از روند آماده سازی مواد غذایی و پخت غذا بازدید کرد.
در این بازدید حسین صمدی مدیرایرانی آشپزخانه مرکزی الافندیه از روند طبخ غذا برای زائران حج امسال گزارش داد و به اقداماتی اشاره کرد که با تعامل مالک عربی این آشپزخانه برای سرعت بخشیدن به فرآیند طبخ و ماندگاری غذای آماده شده صورت گرفته است.
صمدی در بازدید از فرآیند آماده سازی کباب برای وعده غذایی ناهار زائران گفت: دستگاه های کباب پزی که در این آشپزخانه استفاه شده ظرفیت پخت حدود 500 سیخ کباب در هر ساعت را دارد. همچنین با استفاده از این دستگاهها سرعت پخت و سرخ کردن دیگرمواد غذایی مانند جوجه، ماهی، سیب زمینی، بادمجان و... با کیفیت مطلوب افزایش یافته است.
انبار کالا و سردخانه نگهداری مواد پروتئینی و خرد کردن سبزیجات نیز ازدیگر بخش هایی بود که مورد بازدید سرپرست حجاج ایرانی قرار گرفت.
دراین بازدید که رئیس ستاد مکه و چند تن از مسئولان و معاونین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین نواب را همراهی می کردند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به هنگام ورود به بخش سردخانه، با ذکر صلوات و مدیحه سرایی در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) مورد استقبال قرار گرفت و خطاب به کارکنان این بخش لحظه لحظه تلاش آنان برای خدمت به زائر را ؛ عبادت و نزد خدا محفوظ توصیف کرد.
در بازدید از انبار کالا صمدی گفت: درایام پیک روزانه حدود 50 تن و دراین ایام که بخشی از زائران از مکه خارج شده اند حدود سی تن مواد اولیه وارد آشپزخانه می شود و 108 نفر از نیروهای این مجموعه دست اندرکار تهیه و طبخ غذا برای زائران هستند.
عبدالله غازی الشریف مالک و مدیر عربی آشپزخانه الافندیه نیز در جریان این بازدید از همکاری با مجموعه حج و زیارت ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: این آشپزخانه بزرگترین آشپزخانه طبخ غذا در مکه وجده است و ظرفیت پخت 85 هزار پرس غذا در هر وعده دارد.
سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از بخش آماده سازی غذای طبخ شده برای ارسال به مجموعه ها سوالاتی در خصوص نحوه اطلاع از نیاز هتل ها مطرح کرد که صمدی گفت: مدیران کاروان ها می توانند میزان نیاز خود را به ما اطلاع دهند که در ارسال غذا به آن هتل مد نظر قرار داده می شود.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به بازدید های خود از هتل ها و مطالب عنوان شده توسط زائران تصریح کرد که مدیران کاروان ها، مجموعه ها و دست اندرکاران تغذیه و توزیع غذا در تعامل با یکدیگر باید به میزان مصرف زائران توجه داشته باشند و به اندازه نیاز سفارش دهند.
وی گفت: ما به هیچ وجه نمی خواهیم که برای زائر کم بگذاریم و اگر زائر دو برابر هم غذا درخواست کند باید با روی باز به او داده شود ولی با اسراف هم موافق نیستیم و اگر در هتلی میزان مصرف کمتر است باید ضمن اطلاع رسانی کمتر پخته شود.
مدیرایرانی آشپزخانه الافندیه همچنین با اشاره به اینکه برخی غذاها با استقبال بیشتری مواجه می شود، افزود: درچنین روزهایی به میزان 105 درصد یعنی 5 درصد بیشتر پخته می شود تا نیاز هتل ها تامین گردد.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت درپایان این بازدید از اقدامات انجام شده و تلاش مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای آماده سازی این آشپزخانه تقدیر کرد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...