کارون، پیکاپ جدید سایپا معرفی شد


کارون، پیکاپ جدید سایپا معرفی شد

در یکی دو سال گذشته بیشتر خودروسازان به سمت تولید یا مونتاژ حداقل یک محصول جدید در سگمنت پیکاپ رفته‌اند. اخیرا نیز سایپا محصول جدید خود را در کلاس پیکاپ معرفی کرد. این پیکاپ جدید سایپا که طراحی آن از سال ۱۳۹۹ شروع شده بود، کارون نام دارد و با کد...

در یکی دو سال گذشته بیشتر خودروسازان به سمت تولید یا مونتاژ حداقل یک محصول جدید در سگمنت پیکاپ رفته‌اند. اخیرا نیز سایپا محصول جدید خود را در کلاس پیکاپ معرفی کرد. این پیکاپ جدید سایپا که طراحی آن از سال ۱۳۹۹ شروع شده بود، کارون نام دارد و با کد Z24PA2M شناخته می‌شود. پیکاپ کارون بر روی پلتفرم خودرو فودای F16 Lion محصولی از شرکت خودروسازی فودای (Foday) که از ایام قدیم با سایپا و زامیاد همکاری داشته است، طراحی شده است.
کارون، پیکاپ جدید سایپا معرفی شد
برای پیکاپ کارون همان پیشرانه قدیمی نیسان وانت با کد M24 در نظر گرفته شده است. این موتور ۲/۴ لیتری ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل عقب کارون را برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی پیکاپ جدید سایپا نیز ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که رقم بالایی است و باید اشاره کنیم گنجایش باک این خودرو ۵۵ لیتر است که با حجم مصرف آن اصلا هم‌خوانی ندارد.
طراحی و ظاهر این خودرو بسیار قدیمی و ساده است و هیچ حرفی برای گفتن ندارد. در واقع این پیکاپ چینی یک خودروی قدیمی با پیشرانه‌ای قدیمی و ضعیف است اما بر اساس گفته‌ها کارون دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است!

کارون، پیکاپ جدید سایپا معرفی شد
پیکاپ کارون دارای طور ۵۲۰۰ میلیمتر، عرض ۱۷۵۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۷۶۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۳۰۳۰ میلیمتر است.
کارون، پیکاپ جدید سایپا معرفی شد
آقای محسن مرتضوی، مدیرعامل زامیاد، در مراسم رونمایی از وانت کارون، اعلام کرد:

این محصول جدید بر پلتفرم نیسان ساخته شده اما شاسی و موتور آن، بهبود یافته است. سیستم تعلیق کارون نیز نرم‌تر شده و فرمان‌پذیری و مانورپذیری آن نیز بهتر از قبل شده.

مدیرعامل زامیاد گفت:

طی شش ماه آینده، باید بهبودهای دیگری روی این خودرو انجام پذیرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که از اواخر امسال، شاهد عرضه آن برای مشتریان باشیم.

قیمت پیکاپ کارون سایپا هنوز مشخص نشده است اما بر اساس شایعات قدیمی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. باید منتظر اعلام قیمت رسمی این خودرو از طرف سایپا و اعلام شرایط فروش این خودروساز برای محصول جدید خود باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود