همدلی و همراهی نماوا با صدا و سیما و ساترا در رعایت قوانین


همدلی و همراهی نماوا با صدا و سیما و ساترا در رعایت قوانین

رکنا: مدیران شاتل و نماوا در نشست مشترک با رئیس و قائم مقام ساترا بر لزوم همدلی و همراهی رسانه های صوت و تصویر فراگیر با سازمان صدا و سیما و ساترا در رعایت قوانین کشور تأکید کردند.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ساترا، شجاع الدین میرطاووسی عضو هیات مدیره شاتل و محمدحسن شانه‌ساز زاده مدیرعامل نماوا با حضور در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) ضمن برگزاری نشست با رییس و قایم مقام این سازمان، نظرات خود را در خصوص مسائل حوزه صوت و تصویر فراگیر بیان کردند.

مدیر عامل نماوا در این نشست ضمن تاکید بر همدلی و همراهی نماوا با صدا و سیما و ساترا در رعایت قوانین کشور خاطر نشان ساخت: لزوم وجود نهاد تنظیم‌گر برای ساماندهی صنعت و نقش سازنده در تنظیم بازار محتوا در فضای مجازی یک امر ضروری است.

میرطاووسی و شانه ساز زاده در ادامه بر لزوم تسریع در پاسخگویی ساترا به درخواست‌های پلتفرم‌ها تاکید کردند و خاطر نشان ساختند: از طرف شاتل به پلتفرم‌های دانلودی متخلف که محتوای مجرمانه بارگذاری می‌کنند هیچ سرویسی ارائه نخواهد شد.

مهندس سعید مقیسه و محسن قائمی نسب نیز از ارائه محتوای حمایتی صداوسیما به نماوا و دیگر پلتفرم‌های مجوزدار خبر دادند و برای نحوه ی پوشش مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ از طریق رسانه های صوت و تصویر فراگیر با این دو مدیر عالی رتبه شاتل و نماوا گفت و گو کردند.

در این نشست مقرر شد در خصوص موانع تسریع در فرآیندهای صدور مجوز تولید و انتشار، مطالعات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و این موانع با در نظر گرفتن اسناد بالادستی و قوانین کشور و در چارچوب این اسناد و قوانین برطرف شوند.

همچنین شانه ساز زاده پس از پایان نشست در خصوص اخبار برخی رسانه ها در خصوص لغو مجوز نماوا به روابط عمومی ساترا اعلام کرد: لغو مجوز نماوا موضوعی کذب است. هرچند در گذشته چالش‌هایی وجود داشته اما اکنون در نشست های مشترک و با توجه به تاکید هر دو طرف بر اجرای قوانین و توجه به اسناد بالادستی، این چالش‌ها درحال برطرف شدن هستند.

وی خاطرنشان ساخت: جایگاه قانونی ساترا در حوزه تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر مورد احترام است و نماوا خود را متعهد به قوانین کشور و حاکمیت می‌داند و به‌عنوان عضوی از خانواده شاتل ضمن آشنایی با ادبیات حوزه تنظیم‌گری، حداکثر تعامل را با ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر خواهد داشت. تنظیم‌گری در بازار نقشی بسیار سازنده دارد و حل مشکلات، به توسعه بازار کمک خواهد کرد و توسعه بازار منجر به بهبود اشتغال آفرینی در حوزه صوت و تصویر فراگیر خواهد شد.

خانه فرهنگی تلویزیون کدخبر: 806378 ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۰۸:۲۸:۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در