عالمیان: برای پیشرفت در رنکینگ تنیس روی میز باید هزینه کنیم/ حمایت‌ها تعریفی ندارد


عالمیان: برای پیشرفت در رنکینگ تنیس روی میز باید هزینه کنیم/ حمایت‌ها تعریفی ندارد

رکنا ورزشی: ملی‌پوش تنیس روی میز گفت: خوشبختانه شانس بالایی برای این داریم تا در قونیه بهترین عملکرد را داشته باشیم.

نوشاد عالمیان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط خودش برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: پس از بازگشت از لیگ فرانسه همراه با برادرم نیما تمرینات خود را در بابل و زیر نظر پدرم پیگیری می‌کنیم تا پیش از حضور در اردوی تیم ملی بتوانیم آمادگی خودمان را حفظ کنیم. متاسفانه به دلیل گرمای زیاد هوا روزی یک جلسه بیشتر تمرین نداریم. بر عکس تهران که از لحاظ آب و هوایی خیلی مناسب نیست، همیشه تمایلم بر این بوده تا در بابل تمرین داشته باشم، زیرا تمرینات خاصی که در هوای شرجی بابل انجام می‌دهم به هیچ عنوان نمی‌توانم در تهران اجرا کنم و همین مسئله در روی روند آماده‌سازی تأثیر می‌گذارد.

وی درباره اینکه عملکرد خود را در مسابقات اخیر چطور دیده است، گفت: مسابقات زاگرب و اسلوونی خوب بود و می‌توانستم در زاگرب هم مقام بیاورم اما از شانس بد به رنکینگ 18 دنیا از چین‌تایپه با نتیجه نزدیک باختم. شاید اگر آن دیدار را می‌بردم، شانس بالایی برای کسب مقام داشتم اما نشد. تمام تلاشم این است تا بتوانم این روند را ادامه دهم و البته مساله مهم اینکه روز مسابقه مهم است، باید ببینیم چه چیزی پیش می‌آید.

ملی‌پوش تنیس روی میز با انتقاد از بی توجهی مسئولان به این رشته اینطور به صحبت‌های خود ادامه داد: واقعیت امر این است امکانات نداریم و حمایت چندانی از ما نمی‌شود. البته در این میان مسئولان هیات پینگ‌پنگ شهرستان بابل تلاش می‌کنند تا شرایط من و نیما را برای اعزام به مسابقات فراهم کنند. متاسفانه امتیازات رنکینگ حذف شده و بیشتر رنکینگ فعلی مربوط به هزینه کردن است و امیدوارم مسوولان توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند چون این برنامه آن‌ها تأثیر مستقیم روی انگیزه بازیکنان دارد.

عالمیان افزود: باید هزینه کنیم تا در رنکینگ جایگاه خوبی را به دست بیاوریم. به طور مثال من تنها با حضور در 4 مسابقه در طول سال رنک 80 دنیا را دارم اما بر عکس من خیلی دیگر از ورزشکاران هستند که در طول سال حدود 12 مسابقه برگزار می‌کنند و این نشان می‌دهد ما خیلی از آن‌ها عقب هستیم. اینکه با 4 مسابقه رنک 80 هستم مطمئن باشید با 12 مسابقه به رنک 30 دنیا هم دست خواهم یافت. البته تلاش می کنم تا بتوانم در رنکینگ ارتقای رکورد داشته باشم اما باید هزینه شود، زیرا با هزینه خودم نمی‌توانم بروم. متاسفانه فدراسیون هم نمی‌تواند حمایت کند زیرا بودجه کم است و در این مسیر باید وزارت ورزش کمک کند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است شرایط خوبی رقم بزنیم اما خیلی فکرمان درگیر بی‌پولی است. اگر حامی مالی باشد، اتفاقات بهتر از این برای ما رقم خواهد خورد و تمام پینگ‌پنگ بازان دنیا به مسابقات متعدد در طول سال می‌روند اما ما از آن‌ها عقب هستیم.

عضو تیم ملی تنیس روی میز درباره اینکه برای بازی‌های کشورهای اسلامی چه توقعی باید از آن‌ها داشت، بیان کرد: من، نیما و امیرحسین هدایی به دلیل حضور در لیگ فرانسه و مجارستان و تقابل با بازیکنان و تیم‌های اروپایی شرایط آمادگی خوبی داریم. در مجموعه شرایطمان برای حضور در بازی‌های اسلامی و کسب نتیجه خوب است. شانس ما برای قهرمانی خیلی زیاد و سعی ما این است تا به رده نخست دست یابیم. البته روز مسابقه همه چیز تفاوت دارد و ممکن است اتفاقاتی رقم بخورد که چندان باب میل نباشد.

وی درباره شرایط تیم تورخینه فویلارد برای حضور در لیگ دسته اول فرانسه گفت: تورخینه فویلارد از تیم‌های خوب لیگ دسته B فرانسه بود که با قهرمانی موفق به صعود از این دسته شدیم. خوشبختانه فصل گذشته دیدارهای خوبی با این تیم داشتم و توانستم مؤثرترین بازیکن در ترکیب تیمم، کمک زیادی به قهرمانی آن‌ها داشته باشم. البته برای فصل جاری بازی‌های سختی پیش‌روی ما خواهد بود، هر چند بدون توجه به این مساله فکر می‌کنم بازی‌های خوبی در پیش داشته باشیم و بتوانم مانند همیشه خوب بازی کنم و به تیمم کمک کنم تا بتوانیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

خانه ورزشی کدخبر: 805641 ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۰۹:۵۲:۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته