چرایی افزایش رشد اقتصادی در سال 1400


چرایی افزایش رشد اقتصادی در سال 1400

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جعفر مهدی زاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: این رشد با توجه به شرایط کلی اقتصاد و فشارهای کشورهای متخاصم به اقتصاد، عملکرد قابل قبول و مطلوبی است و خوش بینی‌هایی را در رابطه...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جعفر مهدی زاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: این رشد با توجه به شرایط کلی اقتصاد و فشارهای کشورهای متخاصم به اقتصاد، عملکرد قابل قبول و مطلوبی است و خوش بینی‌هایی را در رابطه با ادامه این روند در سال جاری و سال‌های آتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در همه فصول سال 1400، مثبت بود، اضافه کرد: به جز بخش کشاورزی که متأثر از میزان نزولات جوی بوده، دیگر بخش‌های اقتصادی رشد مثبت داشته است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه اطلاعات سال 1401 هنوز نهایی نشده است، ادامه داد: اطلاعات امسال به مجرد پردازش، منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی درباره علل افزایش رشد اقتصادی گفت: در پی تلاش‌های موفق در واکسیناسیون عمومی، بخش خدمات، سهم خوب خود را در احیای رشد اقتصادی سال 1400 به خوبی ایفاء کرد.

مهدی زاده افزود: رشد بخش خدمات در سال 1400، شش و نیم درصد بود ضمن اینکه در همه فصول رشد فزاینده و قابل قبولی را این بخش به خودش اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بخش نفت هم در پی گشایش‌های صادرات و تولید نفت عملکرد خوبی را داشت، اضافه کرد: ده و یک دهم درصد رشد ارزش افزوده بخش نفت را داشتیم و بخش صنایع و معادن هم رشد مثبت داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...