حج عرصه انواع خدمت‌گزاری به حجاج است


حج عرصه انواع خدمت‌گزاری به حجاج است

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه وظیفه اصلی کارگزاران فعال در بین الملل بعثه تبلیغ است وهمواره باید به فکر تبلیغ دین باشند، اظهار کرد: عرصه حج عرصه خدمت‌گزاری است و هرکه در این عرصه پیشتاز و موفق عمل کند باید به حج مشرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در دیدار جمعی از کارکنان معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، پس از استماع گزارش اقدامات صورت گرفته و پیشنهادات حاضران، اظهار داشت: حج میدان خدمت‌گزاری است و حضور خادمین در حج سهمیه نیست؛ بلکه هر کسی که در خدمتگزاری به حجاج پیشتاز و موفق تر عمل کند، باید به حج مشرف شود.
وی افزود: امسال برخی محدودیت‌ها موجب شد تا بهترین‌های تبلیغ درحوزه فعالیت های بین المللی بعثه به حج اعزام شوند، ولی در هر موسم حج باید در کنار افراد با سابقه، سهمی نیز به تامین افراد مورد نیاز اختصاص یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه برنامه‌های تبلیغی نباید تنها به موسم حج منحصر شوند، گفت: باید فعالیت‌های بیناموسمی نیز تعیین کرد و فعالیت‌ها را در طول سال حفظ نمود. همان‌گونه که ارتباطات بسیاری در ماه رمضان گذشته برقرار شد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه وظیفه اصلی کارگزاران فعال در بین الملل بعثه تبلیغ است و در تمام حالات باید به فکر تبلیغ دین بود، اظهار کرد: خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «فَإِنَّمَا عَلَیْکَ الْبَلَاغُ الْمُبِینُ- وظیفه تو فقط ابلاغ آشکار است». اگر یک روحانی به حج بیاید و تبلیغ نداشته باشد، مغبون است. بنده همین امروز برای چند زائر اماکن مسجدالنبی(ص) را بیان کردم.
وی تصریح کرد: اکنون نیز اگر این مسئولیت را نداشتم، از میان تمام مسئولیت‌ها روحانی کاروان را می‌پذیرفتم . یک ماه پیش از پذیرش این مسئولیت، روحانی کاروان اساتید دانشگاه در عتبات عالیات بودم. حضور اساتید معمولاً به شکل خانوادگی بود و سعی می‌کردم برای هر خانواده در حدود یک ساعت شب‌ها در صحن حضرت اباالفضل(ع) وقت بگذارم و سؤالات مذهبی، عقیدتی، احکام و حتی پرسش‌های سیاسی آنها را پاسخ بدهم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: با توجه به اعلام دیرهنگام حج و بیان دیرتر شرط سنی حج‌گزاران، آنچه در برخی حوزه‌ها حاصل شد، رهاورد توفیق الهی است، چراکه بسیاری از کارها به‌جز با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های طولانی‌مدت قابل پیگیری نیستند. بعد از عنایات خاص باریتعالی، تخصص و تجربه همکاران در این عملیات بسیار یاری‌گر بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه از اصلاحات در ارزیابی و هر فرآیند دیگری که موجب بهره‌وری بهتری شود استقبال می‌کنیم، به بیان روند اقداماتی که برای بررسی سوابق و مسئولیت های خادمان فرهنگی و سنجش و ارزیابی فعالیت آنان پرداخت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا