کاهش مدت قرنطینه برای افراد در تماس با بیمار کرونایی در ژاپن


کاهش مدت قرنطینه برای افراد در تماس با بیمار کرونایی در ژاپن

دولت ژاپن تصمیم گرفته است مدت قرنطینه خانگی را برای کسانی که با فرد مبتلا به ویروس کرونا در تماس نزدیک بوده‌اند، کوتاهتر کند.

کاهش مدت قرنطینه برای افراد در تماس با بیمار کرونایی در ژاپن

به گزارش ایران اکونومیست، هدف از این تصمیم که روز گذشته (جمعه) گرفته شد، ادامه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی با وجود افزایش سریع مبتلایان در سراسر این کشور است.

کیشیدا فومیو، نخست وزیر ژاپن درباره واکنش دولت به افزایش آمار ابتلا با گوتو شیگه‌یوکی وزیر بهداشت و یاماگیوا دایشیرو، وزیر مسئول امور مربوط به ویروس کرونا گفتگو کرد.

آنها توافق کردند که از ۲۲ ژوئیه، این گونه افراد می توانند به جای هفت روز قرنطینه، پنج روز در قرنطینه باشند و در صورتی که جواب آزمایش آنها در روز دوم و سوم منفی شد، حتی نیاز به قرنطینه بیش از سه روز ندارند.

همچنین دولت به کلینیک های عمومی کمک خواهد کرد تا بسته های آزمایش آنتی‌ ژن را به افراد دارای علائم بدهند تا پیش از مراجعه از آن استفاده کنند و از فشار بیماران مراجعه کننده به کلینیک ها کاسته شود.

بنابر گزارش روزنامه آساهی، در عین حال هماهنگی هایی صورت خواهد گرفت تا کسانی که در خانه، آزمایش آنها مثبت شده با دفاتر شهرداری خود تماس بگیرند و پزشکان تلفنی سلامت آنها را زیر نظر بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...