شرایط سفر هوایی در دوران شیوع کرونا


شرایط سفر هوایی در دوران شیوع کرونا

سفر هوایی در دوران شیوع کرونا مجموعه‌ای از خطرات و چالش‌های منحصر به‌فرد را به همراه دارد و وضعیت و شرایط سفر هوایی در این دوران دائماً در حال تغییر است. در حالی که ماسک‌های صورت، واکسن‌ها و آزمایش‌ها، سفر را تا حد امکان ایمن می‌کنند، اما خطر...

شرایط سفر هوایی در دوران شیوع کرونا

خطر واقعی ابتلا به کرونا، ویروسی که باعث کووید 19 می‌شود، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد شامل وضعیت واکسیناسیون فرد، وضعیت عفونت قبلی، اقدامات احتیاطی شرکت هواپیمایی و موارد دیگر است. بیشتر داده‌ها نشان می‌دهند که نرخ انتقال ویروس کرونا در پروازها نسبتاً پایین است. اما طبق دستورالعمل‌ها، افرادی که در دو ردیف یا دو متری فردی که مبتلا به کووید ۱۹ است، به احتمال زیاد به ویروس مبتلا می‌شوند.

قوانین و شرایط سفر هوایی در دوران شیوع کرونا

در دوران شیوع کرونا به مسافران یادآوری می‌شود که از شرایط و قوانین سفر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و همچنین توصیه‌های محلی و ایالتی در مورد ویروس کرونا پیروی کنند. مسافران باید هنگام غربالگری از ماسک استفاده کنند. همچنین به مسافران توصیه می‌شود که نکات زیر را رعایت کنند:

تا جایی که ممکن است در ایست بازرسی فاصله اجتماعی یک و نیم متری را حفظ کند. قبل از این که وارد صف ایست بازرسی شوید، کمربندها و تمام وسایل شخصی خود مانند کیف پول، کلید یا تلفن را از جیب خود خارج کرده و در کیف دستی خود قرار دهید. بهداشت را رعایت کنید، مانند شستن مرتب دست‌ها، از جمله مستقیماً قبل و بعد از تکمیل فرآیند غربالگری امنیتی. اگر امکان شستن دست‌ها وجود ندارد، لطفاً از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید. زودتر به فرودگاه برسید تا زمان کافی برای چک کردن چمدان‌ها، تکمیل غربالگری امنیتی و رسیدن به دروازه خروج در نظر گرفته شود. ویروس کووید 19 بر کارکنان و عملیات در سراسر محیط فرودگاه تأثیر گذاشته است و به طور بالقوه زمان را به تجربه قبل از پرواز شما اضافه می‌کند. کارمندان یا مسافرانی که معتقدند ممکن است با فردی مبتلا به کووید-19 در تماس بوده‌اند، باید با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنند. کارمندان یا مسافرانی که تست کرونا آنها مثبت بوده است باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند و از راهنمایی‌های ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی و بخش بهداشت محلی خود پیروی کنند.

همچنین اداره امنیت حمل و نقل (TSA) چندین سیاست را برای کاهش خطرات انتقال ویروس کرونا به شرح زیر اتخاذ کرده است:

پوشیدن ماسک صورت، حتی در ایالت‌ها و شهرهایی که نیازی به استفاده از ماسک ندارند. به مسافران اجازه داده می‌شود تا یک بطری ضدعفونی‌کننده دستی 12 اونسی را به داخل هواپیما ببرند. از عوامل TSA خواسته می‌شود که هر بار که خدماتی را به مسافران ارائه کردند، دستکش‌های خود را تعویض کنند. ایجاد موانع و یادآوری فاصله‌گذاری فیزیکی.

سؤالات متداول مسافرین تورهای اروپا کاریز

1. آیا افراد بهبودیافته از ویروس کرونا می‌توانند سفر هوایی داشته باشند؟

بله، افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند در صورتی که معیارهای سفر را داشته باشند می‌توانند با خیال راحت سفر کنند. مسافرانی که در ۹۰ روز گذشته از کووید 19 بهبود یافته‌اند، نیازی به انجام آزمایش قبل یا بعد از سفر ندارند. اگر علائم کووید 19 را قبل، در حین یا بعد از سفر مشاهده کردند، باید ایزوله شوند و برای توصیه‌های آزمایشی با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنند. مسافران باید سایر توصیه‌ها و الزامات سفر را برای سفرهای داخلی و خارجی رعایت کنند.

2. چگونه از ویروس کرونا در سفر هوایی در امان باشیم؟

حفظ فاصله فیزیکی برای جلوگیری از کووید 19 اغلب در حمل و نقل عمومی دشوار است. مردم ممکن است نتوانند از ازدحام در هواپیما، جلوگیری کنند. با به‌روز ماندن واکسن‌های کووید-۱۹ و استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی، از خود در برابر کووید 19، محافظت کنید. همه افراد 2 سال یا بیشتر، صرف‌نظر از وضعیت واکسیناسیون، باید در قسمت‌های داخلی هواپیما و فرودگاه از ماسک یا ماسک تنفسی مناسب استفاده کنند.

3. آیا CDC در صورت کنسل کردن پرواز به دلیل ابتلا به بیماری کرونا هزینه سفر را باز پرداخت می‌کند؟

CDC به دلیل الزامات واکسیناسیون برای مسافران هوایی که به ایالات‌متحده پرواز می‌کنند یا سایر مسائل مربوط به بیماری کرونا، هزینه‌های سفر را در نتیجه لغو یا تأخیر سفر به مسافران بازپرداخت نمی‌کند یا به آنها کمک نمی‌کند. در حالی که برخی از شرکت‌ها ممکن است سیاست‌های خود را بر اساس توصیه‌ها یا الزامات سفر CDC قرار دهند، هر شرکت سیاست‌های بازپرداخت خود را تعیین می‌کند. در برخی موارد، در صورت نیاز به تغییر برنامه سفر خود در صورت شیوع بین المللی، بیمه کنسلی سفر می‌تواند از سرمایه‌گذاری مالی شما در سفر محافظت کند.

4. استراتژی‌های حفاظتی سفر هوایی در دوران شیوع کرونا چیست؟

برخی از استراتژی‌های حفاظتی مهم سفر هوایی در دوران شیوع کرونا شامل واکسن زدن و تزریق واکسن تقویت‌کننده در صورت واجد شرایط بودن، استفاده از ماسک N95 یا KN95 با کیفیت بالا روی دهان و بینی، اجتناب از حضور در مکان‌های شلوغ قبل و بعد از پرواز و خودداری از سفر در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا، می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !