رکورد دوی 400متر زنان جهان باردیگر شکست


پیش از ظهور مک‌لاگلین در دو و میدانی جهان، رکورد این ماده ۵۲ ثانیه و ۱۶ ثانیه بود و در اختیار «دلیله محمد» دیگر دونده آمریکایی قرار داشت. اما مک‌لاگلین ۷ تیر پارسال در مسابقات انتخابی داخلی آمریکا این رکورد را برای نخستین‌بار شکست

رکورد ماده دو ۴۰۰ متر زنان جهان برای چهارمین‌بار در ۱۳ ماه گذشته به‌وسیله دونده اعجوبه آمریکایی شکسته شد.

رکورد دوی 400متر زنان جهان باردیگر شکست

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در آمریکا، بامداد امروز فینال دو ۴۰۰ متر زنان برگزار شد و «سیدنی مک‌لاگلین» با زمان ۵۰ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه به خط پایان رسید تا یک رکورد شگفت‌انگیز خلق کند.

تا پیش از ظهور مک‌لاگلین در دو و میدانی جهان، رکورد این ماده ۵۲ ثانیه و ۱۶ ثانیه بود و در اختیار «دلیله محمد» دیگر دونده آمریکایی قرار داشت. اما مک‌لاگلین ۷ تیر پارسال در مسابقات انتخابی داخلی آمریکا این رکورد را برای نخستین‌بار شکست. او سپس در فینال المپیک رکوردش را بهتر کرد.

این دونده ۲۲ ساله کمتر از یک ماه پیش رکورد جهان را به ۵۱ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه رساند اما امروز ۷۲ صدم ثانیه سریع‌تر دوید تا دو و میدانی جهان را دوباره حیرت‌زده کند.

برخلاف بسیاری از ستارگان دو و میدانی جهان، مک‌لاگلین در مسابقات زیادی شرکت نمی‌کند اما در همان دفعات محدود حضور در پیست هم عملکرد شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد. او در پنج فینال اخیری که حضور داشته چهار بار رکورد جهان را شکسته است.

مک‌لاگلین تنها ورزشکاری است که در این دوره از مسابقات جهانی توانسته رکورد جهان را بهبود ببخشد.

در مسابقه امروز «فمکه بول» از هلند و «دلیله محمد» از آمریکا مدال‌های نقره و برنز را کسب کردند.

رکورد دوی 400متر زنان جهان باردیگر شکست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد