صیانت از همکاران قضائی وظیفه مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است


صیانت از همکاران قضائی وظیفه مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما – مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمانشاه با حضور معاون اطلاعات مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان کرمانشاه برگزار...

صیانت از همکاران قضائی وظیفه مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما – مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمانشاه با حضور معاون اطلاعات مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد.
دانش با بیان اینکه توجه و تاکید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر صیانت از همکاران است، گفت: هدفی جز صیانت وجود ندارد، اما اگر در جایی انحرافی رخ دهد بخاطر حفظ کیان مجموعه همکاران برخورد صورت گیرد.
وی در ابتدا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه و در دیدار با مسئولان قضایی، توجه جدی به محور‌های ۸ گانه بیانات معظم له را ضامن و تداوم پیشرفت دانست و گفت: از موکدات مقام معظم رهبری تداوم اجرای سند تحول و مبارزه جدی با فساد بود و یقینا مبارزه با فساد در گرو حرکت جمعی همه همکاران قضایی و اداری است و تصور اینکه این مهم تنها بر عهده واحد حفاظت و اطلاعات است، کاملا اشتباه است.
معاون اطلاعات مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اکثریت قضات پاک هستند تاکید کرد: هر چند عده‌ای معدود ممکن است راه ناصوابی در مجموعه داشته باشند، اما به یقین دستگاه قضایی از پاک‌ترین مجموعه‌هایی است که وجود دارد.
وی ارتقاء اعتماد عمومی را از اولویت‌های اساسی برشمرد و گفت: کمترین حرکت نادرست از سوی مجموعه قضایی در اذهان عمومی بازتاب گسترده‌ای دارد؛ بنابراین وظیفه داریم با رصد جامعه پیرامونی که از درگاه‌های ورود فساد هستند، دستگاه قضایی را محافظت کنیم.
دانش افزود: امروزه قوه قضاییه در صف اول حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی قرار دارد و باید با ایجاد راهکار‌های لازم از خدشه به این اعتماد جلوگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود حجم عظیمی مراجعینی که به دستگاه قضایی وجود دارد که به تبع حجم کار را نیز بالا می‌برد، اما انتظار تکریم مراجعان از سوی دادگستری‌ها وجود دارد. هر چند همکاران ما با تمام توان در این راستا عمل می‌کنند.
دانش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضاییه گفت: یکی از محور‌های مورد تاکید ایشان تقویت دانش قضایی است. به یقین قلم قوی و آراء متقن در جلب و جذب اعتماد عمومی بسیار موثر است و متعارف بودن تصمیمات نقش کلیدی در ایجاد اعتماد عمومی دارد و در شلوغی کار تقریر و تفسیر قضایی نباید اشتباه شوند.
وی از دیگر موکدات مقام معظم رهبری را تشویق قضات و کارمندان شریف عنوان کرد و افزود: تقدیر و تشویق باید در کنار نظارت وجود داشته باشد و در واقع جنبه نفی و اثبات را با هم ببینیم و مجموعه همکارن باید به این اعتماد و اعتقاد برسند که مجموعه حفاظت و اطلاعات در کنار آنهاست و در این راستا و با برگزاری کلاس‌های آموزشی روشنگری صورت گیرد و اگر جایی خدشه‌ای ایجاد شد در کنار صیانت ورد به موقع به موضوع صورت گیرد که خود نیز از اسباب اعتماد سازی است.
وی یاداور شد: از دیگر موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری تنظیم ارتباط قوه قضاییه با ضابطان است که در این راستا نیازمندیم به چند نکته توجه کنیم اول اینکه استقلال قاضی حفظ شود و مجموعه حفاظت و اطلاعات وظیفه دارند این استقلال را حفظ کنند. قاضی باید خدا را در رای خود ناظر ببیند و بی هیچ هراسی قلم بزند و دوم اینکه از نظرات کارشناسی جامعه اطلاعات برای پیشرفت کار استفاده شود.
معاون اطلاعاتی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه افزود: باید تلاش شود از ورد افراد ناسالم و ناصالح به دستگاه قضایی جلوگیری کرد چرا که وجود این افراد بر پیکره سالم و پاک مجموعه خدشه وارد می‌کنند.
وی با تاکید بر رصد محیط پیرامونی گفت: با کنترل محیط پیرامونی بسیاری از آسیب‌ها کنترل و همکارن مصون خواهند شد.
از دیگر اشارات این مقام مسئول قضایی و اطلاعاتی استفاده بهینه از ظرفیت‌های نوین از جمله سامانه سمپ بود.
وی افزود: وقتی دم از صیانت می‌زنیم باید راهکار هم مشخص شود و یقینا استفاده از شیوه‌های نوین و نو اندیشانه می‌تواند از راهکار‌های صیانت باشد.
دانش با نفی و نقد برخی خرده فرهنگ‌ها گفت باید با برخی خرده فرهنگ‌ها از جمله توصیه و توصیه پذیری مقابله جدی شود و نگران انتساب برخی افراد به جایگاه‌ها و قدرت‌ها نبود. اگر امری خلاف قانون خواسته می‌شود بی پرده و صریح با آن مخالفت و برخورد شود. این شیوه یقینا رضایتمندی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.
توجه جدی به فضای مجازی از دیگر تاکیدات معاون مرکز اطلاعات و حفاظت قوه قضاییه بود.
وی افزود فضای مجازی به نوعی واقعی شده است و اکثر هجمه‌های دشمن که همواره بخشی از آن دستگاه قضایی را نیز شامل می‌شود، در بستر و محیط رسانه‌ای انجام می‌شود؛ بنابراین توجه جدی به فضای رسانه‌ای و خصوصا مجازی از تاکیدات مورد نظر ما است.
در ابتدای این مراسم توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم، با اشاره به رابطه خوب دادگستری استان کرمانشاه با مردم گفت رویه ما ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم است و این شیوه بهترین راه تضمین سلامت دستگاه قضایی است.
توسلی زاده افزود انقلابی بودن، جهادی بودن و ولایی بودن یک مدیر و یک مسئول در گرو آن است که چقدر بتواند مشکل مردم را حل کند.
وی با اشاره به آمار عملکرد دادگستری استان کرمانشاه و مثبت ارزیابی کردن آن یادآور شد با محیط سالم و آرامی که فراهم شده است، با توجه به افزایش ورودی پرونده ها، اما خوشبختانه توانستیم در سند تحول قضایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، رتبه دوم کشوری را دارا شویم.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: از تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی مبارزه با فساد بود که این مبارزه باید ساختاری باشد و از شکل گیری خطا جلوگیری شود.
در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از زحمات خلیل یزدانی و اهدا لوح تقدیر به وی، حکم انتصاب محمد بختیار حیدریان به عنوان رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمانشاه به وی اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟