مراقبت از سالمندان در منزل با افزایش آمار کرونا


مراقبت از سالمندان در منزل با افزایش آمار کرونا

بار دیگر و با افزایش آمار مبتلایان کرونا نگرانی درباره سالمندان افزایش یافته است. در این میان مراقبت صحیح از آنها و شیوه درمان مناسب دوباره مطرح شده است.

سالمندان آسیب پذیرترین گروه سنی در برابر بیماری کرونا هستند و همین اهمیت مراقبت از آن ها را افزایش می دهد. عده ای سالمندان خود در خانه های سالمندان نگهداری میکنند و عده ای در منزل شخصی. در هر صورت مهم است با توجه به کرونا و شرایط آن در نگهداری از سالمندان دقت بیشتری شود.

اگر از سالمند خود در منزل نگهداری میکنید این نکته ضروری است که بسیاری از سالمندان به دلیل کهولت سن و ضعف بدنی توانایی جا به جا شدن به آسانی را ندارند و برایشان خروج از منزل شخصی سخت و دشوار است. به خصوص هنگام بیماری که به سرم تراپی نیاز دارند خیلی راحت تر است اگر به جای رفتن به مرکز درمانی، پرستار نزد آنها حاضر شود و اقدام به تزریقات یا وصل سرم در منزل آنها کند.

با توجه به وجود کرونا و خطرات این بیماری، امن ترین راه ماندن در منازل شخصی به خصوص برای سالمندان است. این گونه سالمند نیازی به خروج از منزل ندارد و تنها با یک نفر در تماس خواهد بود که ریسک ابتلای او به بیماری را تا حد بسیار زیادی پایین میاورد. در دوران کرونا استفاده از خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل رشد چشمگیری داشت که اصلی ترین دلیل آن امنیت بیشتر در برابر بیماری است. اگر شما نیز میخواهید از سالمند خود به گونه مناسب مراقبت کنید، استفاده از پرستار سالمند در منزل انتخاب مناسبی است.

مراقبت از سالمندان در منزل با افزایش آمار کرونا

موارد مهم هنگام تزریق عضلانی سالمندان در منزل

برای تزریقات نسخه و تجویز پزشک نیاز است. مراکز خدمات درمانی در منزل امکان اعزام پزشک را نیز برای معالجه بیمار دارند که بعد از آن تزریقات میتواند انجام شود. حتما باید تمام مواد استفاده شونده تمیز و استریل باشند تا هر گونه آلودگی مشکلی ایجاد نکند. پس از هر بار تزریق باید مواد مصرفی استفاده شده دور ریخته شوند. فضایی که بیمار در آن است نیز باید تمیز و بهداشتی باشد. فرد تزریق کننده باید در این کار ماهر باشد و تجربه کافی داشته باشد تا به بهترین شکل این عمل را انجام دهد.

موارد مهم هنگام سرم تراپی سالمندان در منزل

برای سرم تراپی تجویز و تایید پزشک ضروری است و باید بعد از تایید پزشک اقدامات صورت گیرد. مراکز مراقبتی و پزشکی این امکان را ایجاد میکنند تا شما بتوانید از حضور پزشک در منزل و معاینه او بهره ببرید و در صورت نیاز اقدام به سرم تراپی کنید. برای سرم تراپی در منزل به دارو و تجهزات پزشکی مانند کاتتر یا کانولا، یک پایه مخصوص سرم و وسایل استریلیزاسیون نیاز است. به دلیل حساسیت در سرم تراپی و تزریقات وریدی و خطرات احتمالی ای که در صورت اشتباه انجام دادن آن میتواند پیش بیاید طبق دستور وزارت بهداشت تنها متخصصان درای مجوز میتوانند این کار را انجام دهند.

ماساژ در منزل برای سالمندان

یکی از خدمات مناسبی که میتوان برای سالمندان در نظر داشت ماساژ درمانی در منزل است. ماساژ درمانی فواید بسیاری دارد که میتواند به سالمندان هم در آرامش کمک کند هم در بهبود سریع تر بیماری ها. ماساژ درمانی به منظور کاهش استرس، کاهش فشار عضلانی و درد های حاصل از صدمه، بهبود و لنف خون و پاکسازی مجاری تنفسی و بهبود کمیت خواب و افزایش قابلیت بافت نرم، رفع و کاهش سرد مزاجی، رفع مشکلات پرخوری، شادابی پوست و حذف احتقان از ریه میتواند برای سالمندان استفاده شود.

مراقبت از سالمندان در منزل با افزایش آمار کرونا

هزینه مراقبت از سالمندان در منزل

اگر قصد مراقبت از سالمند در منزل را داشته باشید بسته به اینکه خودتان از او مراقبت میکنید یا از پرستار سالمند روزانه یا شبانه روزی هزینه متفاوت خواهد بود. اما در هر صورت اگر سالمند دچار بیماری شود به اقدامات پرستاری برای درمان او نیاز است از جمله تزریقات، پانسمان، درمان زخم بستر و تعویض سوند. استفاده از این خدمات هزینه های مختلفی دارند که به مراجعه به وب سایت های خدمات درمانی در منزل مانند سها سنتر میتوانید این هزینه ها را ببینید.

مشاوره در خصوص مراقبت از سالمند در منزل

اگر در خصوص شرایط بیمار خود سوالی دارید و میخواهید بدانید چگونه از او مراقبت و نگهداری کنید و اینکه چگونه از خدمات پرستاری در منزل برای او استفاده کنید با شماره 09921947679 تماس بگیرید تا با مشاوران مرکز سهاسنتر صحبت کنید و مشورت بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر