امضای قرارداد صادرات غلات بین روسیه و اوکراین در ترکیه


روسیه و اوکراین قرارداد صادرات غلات با حمایت سازمان ملل را در ترکیه امضا کردند.

امضای قرارداد صادرات غلات بین روسیه و اوکراین در ترکیه

بورس نیوز: توافق نامه‌ صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین با وجود نگرانی از بحران جهانی غذا تنظیم شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتند که توافق صادرات غلات به کاهش بحران جهانی غذا کمک می‌کند، مقامات روسیه و اوکراین قراردادی را برای اجازه صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین امضا کردند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و الکساندر کوباکوف، وزیر امور زیرساختی اوکراین، روز جمعه جداگانه این قرارداد را امضا کردند و از نشستن بر سر یک میز و از دست دادن خودداری کردند.

این مراسم امضای قرارداد در استانبول با حضور اردوغان و گوترش برگزار شد. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: قرارداد روز جمعه به این معنی است که حدود ۱۰ میلیارد دلار غلات با حدود ۲۰ میلیون تن محصول سال گذشته برای فروش در دسترس خواهد بود که اکنون می‌توان آن را صادر کرد. این قرارداد برای ۱۲۰ روز معتبر است و ممکن است خودکار و بدون مذاکره بیشتر تمدید شود.

به گفته مقامات سازمان ملل، بر اساس این توافق، ائتلافی از کارکنان ترکیه، اوکراین و سازمان ملل، بارگیری غلات در کشتی‌های بنادر اوکراین را قبل از حرکت در مسیری از پیش برنامه‌ریزی‌شده از طریق دریای سیاه، که توسط نیرو‌های اوکراین و روسیه مین‌گذاری شده است، زیر نظر خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد