ضرورت توجه به آموزش آموزه‌های دینی به کودکان


ضرورت توجه به آموزش آموزه‌های دینی به کودکان

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صدور مجوز مهد کودک‌ها در استان‌ها باید دقت شود. به افرادی مجوز‌های مهد کودک داده شود که دارای اهلیت لازم باشند و صلاحیت کار با کودکان را داشته باشند.

یوسف نوری در اولین رویداد کشوری تعلیم و تربیت که با حضور معاونان آموزش ابتدایی، روسای ادارات پیش دبستانی و کارشناسان دوره اول دبستان ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها و در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد گفت: تلاش کنیم فعالیت‌هایمان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و مسیر شهدا باشد و همه برای بروز و ظهور اهداف تربیتی دولت مردمی سیزدهم کمک کنیم.

وی گفت: براساس پژوهش‌ها و بررسی‌های انجام شده، در سال‌های اخیر کودکان سریع رشد می‌کنند و فاصله بین کودکی و بزرگسالی از بین رفته است و به نوعی فرسایش کودکی اتفاق افتاده است.

او گفت: برخی معتقدند که جایگاهی برای کودک قائل نشده‌ایم و انتظاری از کودک داریم که خودمان به آن نرسیدیم، کودک کمتر از آنچه هست مورد توجه قرار گرفته است؛ سایه کنکور و آرزوی‌های شغلی والدین برای فرزندشان، نیز در این خصوص موثر بوده است، در رویکرد فرهنگی نیز می‌گوئیم کودکی از طریق خانواده و جامعه رشد می‌کند، لذا باید به نقش مادر در رشد و تربیت کودک توجه جدی کرد.

به گفته نوری، کودک در چارچوب قوانین خانواده رشد می‌کند، لذا باید خانواده‌ها بدانند که برای تربیت کودک چه قوانینی داشته باشند و چه مواردی برای کودکان مناسب یا نامناسب است، لذا باید در کنار این قوانین، فعالیت‌های خوب و مناسب را نیز به کودکان آموزش دهیم، زیرا بسیاری از فعالیت‌ها از دوران کودکی نهادینه می‌شود و ما می‌توانیم با تربیت خوب کودکان، انسان‌هایی قانونمند، مشارکت پذیر، خیّر و ... به جامعه تحویل دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سودی که از تجارت بازی‌های ویژه کودکان به دست می‌آید و همچنین نقش اولیا در منع نکردن کودکان از تماشای بازی‌های رایانه‌ای، باعث شده تا بسیاری از بازی‌ها بدون توجه به محتوای تربیتی در اختیار کودکان قرار گیرند.

او گفت: کودک برای ساخته شدن نیازمند تربیت شدن است، متاسفانه ما به عنوان سوژه به کودک نگاه می‌کنیم و به او آموزش می‌دهیم تا خواسته‌های خودمان محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای این که بتوانیم نوآموزان را به خوبی تربیت کنیم باید به روش‌های تربیتی آشنا و به دیدگاه اسلامی اشراف داشته باشیم.

وی گفت: در صدور مجوز مهد کودک‌ها در استان‌ها باید دقت شود به افرادی مجوز‌های مهد کودک داده شود که دارای اهلیت لازم باشند و صلاحیت کار با کودکان را داشته باشند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در راستای سیاست‌های دولت مردمی، سازمان ملی تعلیم تربیت کودک باید مردمی سازی شود، باید به آموزش آموزه‌های دینی به کودکان توجه داشته باشیم و الگو‌های مناسبی برای این آموزش‌ها انتخاب کنیم.

شایان ذکراست، در این گردهمایی؛ از سند راهبردی و نشان ویژه سازمان ملی تعلیم و تربیت با حضور وزیر آموزش و پرورش، رونمایی شد و از تعدادی از برگزیدگان در حوزه تولید محتوای الکترونیک و فعالان کانال شاد و ... تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403