آواربرداری 270واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش هرمزگان


آواربرداری 270واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه بازسازی منازل ساکنان منطقه زلزله‌زده این استان از روز پنجشنبه (۳۰ تیرماه) آغاز شده است، گفت: تا روز گذشته ۲۷۰ واحد مسکونی آواربرداری شد.

به گزارش خبرآنلاین، مهرداد حسن‌زاده با بیان اینکه ستاد بازسازی هم روز گذشته با مدیریت استاندار هرمزگان تشکیل نشست داد، افزود: تا روز گذشته ۲۷۰ واحد مسکونی آوار برداری شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ واحد مسکونی بتن ریزی و آرماتور بندی ۲۰ واحد نیز انجام شده و اسکلت بندی ۱۲ واحد هم به پایان رسیده است.

بتن مگر یا بتن رگلاژ کف قالب‌بندی فونداسیون، در حقیقت یک بتن با مقدار سیمان کم (۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم سیمان بر مترمکعب) است که برای آماده‌سازی بستر خاکبرداری شده برای آرماتوربندی و صفحه گذاری ریخته می‌شود.

این بتن برای جلوگیری از تماس مستقیم بتن اصلی فونداسیون با خاک، جلوگیری از آبکش شدن، رگلاژ کف فونداسیون و ایجاد سطحی صاف برای ادامه پی سازی، تراز استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۲ گروه پیمانکاری در منطقه زلزله زده غرب هرمزگان درحال فعالیت هستند و امیدواریم بتوانیم منازل مردم را تا قبل از پایان سال برای استقرار ساکنانشان آماده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: مصوبه هیات دولت در خصوص اعتبار بازسازی دارای اهمیت است که باید از سوی دولت ابلاغ شود، البته تا قبل از آن کار آغاز شده و مانعی بر سر راه وجود ندارد.

حسن‌زاده در خصوص شرایط هشدار سطح نارنجی که به‌زودی از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به شرایط جوی صادر می‌شود هم گفت: بیشترین بارش‌های جوی برای منطقه شرق و مرکز این استان در روزهای آینده پیش بینی شده است.

وی افزود: نگرانی بابت مناطق زلزله زده در زمان بارندگی با توجه به اسکان اغلب خانواده‌ها در کانکس و همچنین پیش بینی انجام شده برای خانواده‌های مستقر در چادر وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: چادرها برزنتی بوده و پلاستیک هم به میزان کافی برای استفاده در شرایط بارش به نزدیکی منطقه زلزله زده منتقل شده است.

48

کد خبر 1654244

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس