اولین مورد ابتلای یک زن به ویروس آبله میمون در انتاریو کانادا تایید شد


اولین مورد ابتلای یک زن به ویروس آبله میمون در انتاریو کانادا تایید شد

انتاریو ۲۸۸ مورد تایید شده آبله میمون را گزارش می‌دهد که ۵۸ مورد در سه روز گذشته بوده است.

مقامات بهداشتی در انتاریو می‌گویند: اکنون ۲۸۸ مورد تایید شده آبله میمون در این استان وجود دارد که ۷۶ درصد از کل موارد در تورنتو است.

۱۳۲ مورد جدید در هفت روز گذشته تایید شده است، از جمله ۵۸ مورد تنها از آخرین به روز رسانی است و ۹ مورد احتمالی، از جمله دو مورد در زنان وجود دارد.هفته گذشته سازمان بهداشت استان، اولین مورد ابتلا به این ویروس را در یک زن تایید کرد.

اکثر موارد تایید شده در مردان بین ۳۰ تا ۳۹ سال و دو مورد در مردان زیر ۲۰ سال وجود دارد. اگرچه موارد بیشتر در میان مردانی که تماس جنسی با مردان دیگر را گزارش می‌دهند، شناسایی شده است، اما هر کسی ممکن است به آبله میمون مبتلا شود.

عوامل مختلفی که ممکن است خطر بالقوه در معرض قرار گرفتن را افزایش دهند عبارتند از تماس نزدیک، جنسی یا سایر تماس‌های صمیمی با فردی که دارای بثورات، زخم یا دلمه آبله میمونی هستند.

این ویروس معمولاً به راحتی پخش نمی‌شود و از طریق تماس نزدیک طولانی مدت از طریق قطرات تنفسی، تماس مستقیم با ضایعات پوستی یا مایعات بدن، یا از طریق لباس‌ها یا ملافه‌های آلوده منتقل می‌شود.

علائم شامل تب، بدن درد، لرز، خستگی و برآمدگی در قسمت‌هایی از بدن است. مقامات بهداشتی می‌گویند که ۹ مورد از موارد تایید شده در بیمارستان بستری شده‌اند که دو مورد نیاز به بستری در مراقبت‌های ویژه دارند.

در حالی که این بیماری در بسیاری از مردان نسبتاً خفیف بوده است، افراد می‌توانند برای هفته‌ها مسری باشند و ضایعات می‌توانند بسیار دردناک باشند.

بهداشت عمومی تورنتو واکسن آبله Imvamune را به جمعیت‌های در معرض خطر در یکی از چهار کلینیک ارائه می‌دهد. آژانس بهداشت عمومی کانادا از اولین گزارش در اوایل ژوئن، بیش از ۶۰۰ مورد آبله میمون یا MPXV را در جامعه علمی ثبت کرده است.

مدیر ارشد پزشکی بهداشت انتاریو اخیراً گفت که آبله میمون به دلیل دوره نهفتگی طولانی آن احتمالاً برای ماه‌های زیادی وجود خواهد داشت، اما او خاطرنشان کرد که انتاریو رشد سریع ویروس را مشاهده نمی‌کند. بیماری آبله میمون از همان خانواده ویروس‌هایی است که باعث آبله می‌شوند، که سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۸۰ اعلام کرد که در سراسر جهان ریشه کن شده است. واکسن‌های آبله در مبارزه با ویروس آبله میمون موثر بوده اند.

مقامات آمریکا می‌گویند: شیوع آبله میمون می‌تواند نشان دهنده شروع یک بیماری مقاربتی جدید باشد، و برخی می‌ترسند که این بیماری آنقدر گسترده شود که در آستانه تبدیل شدن به یک بیماری مقاربتی ریشه دار باشد - مانند سوزاک، تبخال و HIV شود.تاکنون بیش از ۲۵۰۰ مورد در آمریکا به عنوان بخشی از یک شیوع بین المللی که دو ماه پیش ظاهر شد، گزارش شده است.

مقامات بهداشتی می‌گویند: حدود ۹۹ درصد مردانی بوده اند که رابطه جنسی با مردان دیگر را گزارش کرده اند. مقامات بهداشتی آمریکا روز جمعه گفتند که دو کودک به آبله میمون مبتلا شده اند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یکی کودک نوپا در کالیفرنیا و دیگری نوزادی است که ساکن ایالات متحده نیست، اما در واشنگتن دی سی آزمایش شده است. این کودکان، از نظر سلامتی خوب و تحت درمان توصیف شده‌اند. نحوه ابتلا آن‌ها به این بیماری در حال بررسی است، اما مقامات فکر می‌کنند که از طریق انتقال خانگی بوده است.در اروپا، حداقل شش مورد آبله میمون در میان کودکان ۱۷ ساله و کمتر وجود داشته است.

این هفته، پزشکان در هلند گزارشی از پسری منتشر کردند که در بیمارستانی در آمستردام دیده شد و حدود ۲۰ برجستگی قرمز مایل به قهوه‌ای در بدنش پراکنده شده بود، که آبله میمونی بود و پزشکان گفتند که نمی‌توانستند تعیین کنند که چگونه به آن مبتلا شده است.

منبع: سایت تورنتو سی تی نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403