زائران ایرانی آخرین دعای کمیل را در مکه زمزمه کردند


زائران ایرانی آخرین دعای کمیل را در مکه زمزمه کردند

زائران ایرانی خانه خدا در آخرین روزهای حضور خود در مکه مکرمه شهر نزول قرآن فرازهای دعای روح بخش کمیل را زمزمه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زائران ایرانی بیت الله الحرام درفضایی معنوی با قرائت دعای کمیل به مناجات و راز و نیاز با پرودگار خویش پرداختند و فرازهای این دعای روح بخش را با هم زمزمه کردند.

زائران ایرانی در هتل های محل اسکان خود در مکه مکرمه شهر نزول قرآن ندای "یا مَنِ اسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفاءٌ" سردادند و ضمن طلب آمرزش و مغفرت، از پروردگار، بهترین ها را برای ملت ایران و مسلمانان طلب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم اصلی دعای کمیل زائران ایرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در هتل هالیدی این مکه برگزار شد.
دراین مراسم پس از قرائت قرآن توسط حاج سید محمد طاهایی قاری برجسته کشورمان ، حجت الاسلام والمسلمین اکبرصمدی یزدی خطیب بعثه مقام معظم رهبری درباره دعا و استجابت آن سخن گفت.
وی دعا را بهترین مظهر عبادت توصیف کرد و گفت: خداوند که تمامی خزائن آسمان ها و زمین نزد اوست هم دعوت به دعا و هم ضمانت به اجابت آن کرده است.
وی با اشاره به اینکه با تعمق در دعاهایی که از معصومین به ما رسیده است درمی یابیم که دنیایی از معارف دینی در اختیار داریم، از صحیفه سجادیه بعنوان منبعی غنی و گرانبها یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی در پایان سخنان خود به بیان چهار دعای پیامبر پرداخت و گفت: ام سلمه مى‏گوید: رسول اکرم(ص) در نیمه شب‏ این چهار دعا را مى‏خواند و ناله مى‏کرد: «اللّهم لاتنزع صالح ما اعطیتنى ابداً،اللّهم لاتشمت بى عدوّاً ولاحاسداً ابداً، اللّهم لاتردّنى فى سوءٍ استنقذتنى اللّهم لاتکلنى الى نفسى طرفة عین ابداً؛ خدایا! آنچه از امور صالحه به من داده‏اى، باز پس نگیر! بار خدایا! هیچ‏گاه دشمن را و آنهایى را که نسبت به من حسد مى‏ورزند، شاد نکن! خدایا! از آن بدى که نجاتم داده‏اى، دوباره به آن برم نگردان! خدایا! یک چشم به هم زدن مرا به خودم وامگذار».
بر پایه این گزارش، در ادامه این مراسم حاج علی فراهانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت با قرائت دعای پرفیض کمیل، به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداخت.
این گزارش حاکیست، در آئین های مشابهی که در16 هتل محل اسکان زائران کشورمان در مکه مکرمه برگزار شد حجاجی که در روزهای آینده سرزمین وحی را ترک کرده و به کشورمان بازمی گردند فرازهای این دعا را عارفانه نجوا کردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید