رویکرد بین‌المللی محافل قرآنی مشترک در حج تقویت شود


رویکرد بین‌المللی محافل قرآنی مشترک در حج تقویت شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت خدمت‌گزاری در حج تمتع، گفت: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری و حضور و قرائت کاروان قرآنی نور در جمع زائران ایرانی و حرمین شریفین، رویکرد بین‌المللی محافل قرآنی باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با جمعی از مدیران، مسئولان و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری در هتل بلدالطیب مکه مکرمه، حضور در سرزمین وحی و خدمتگزاری در نقش های مختلف به زائران بیت الله الحرام را توفیقی بزرگ دانست که امسال نصیب این جمع شده است.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: اگر مجموع خدمات و تلاش‌ها در این سفر در حد مطلوب نباشد، مدیون زائرخواهیم شد و اگر امروز از ما خرده نگیرد خداوند متعال فردا این حسابرسی را خواهد داشت.
وی دو سال تعطیلی حج را روزهای سخت برای خدمتگزاران ضیوف الرحمان توصیف و تصریح کرد: انسان زمانی قدر این توفیق را می‌داند که از این افتخار بزرگ و لطفی که خداوند شامل حال او کرده است،‌ محروم بماند. عوامل حج بعد از محرومیت از حج به دلیل محدودیت سنی می‌گویند که تمام دلخوشی ما در طول سال به این سفر معنوی بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه باید دست منعم را در این توفیق بزرگ ببینیم و قدردان باشیم، به حال خوش مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مظلومی، معاون فرهنگی بعثه و سوز و گداز آن مرحوم در آخرین عزیمت از مدینه به مکه اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: شما که ارتباط نزدیکی با حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت دارید، باید در جزئیات رفتار خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. نباید حتی کوچکترین تندی و بداخلاقی با مراجعان و زوار بزرگوار داشته باشید و با توجه به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام، با آنها با احترام و کرامت فراوان برخورد کنید.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور قاریان و برپایی محافل قرآنی در مراسم حج، اظهار کرد: حضور و برنامه های کاروان قرآنی نور در بین شیعیان و برادران اهل سنت، چه در حرمین شریفین و چه تلاوت در جمع حجاج دیگر کشورها اقدام ارزشمندی بود، ولی برای رسیدن به قله‌ای که در پیش رو داریم نیازمند ارتقای تلاش‌ها به ویژه در حوزه بین‌الملل هستیم.
رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه فعالیت مبتنی بر چارچوب و مطالعات پیشینی موجب افزایش اثربخشی می‌شود، اظهار کرد: حضور بین‌المللی در مباحث غیر قرآنی همچون رفتن در کوچه‌های باریک و تاریک است، ولی برپایی برنامه‌های قرآنی همچون حرکت در بزرگراهی نورانی است؛ چرا که محور قرآن کریم نور، وحدت و هماهنگی بین مسلمانان است.
وی با تأکید بر لزوم برپایی محافل مشترک قرآنی با بعثه کشورهای دیگر بیان کرد: حضور و تلاوت قرآن در جمع کشورهای دیگر به انس و محبت می‌ انجامد و نورانیت قرآن موجب برکت خواهد شد و حال که این کار با عنایت ویژه مقام معظم رهبری انجام می‌شود، باید رویکرد بین‌المللی آن تقویت شود.
یادآور می‌شود در ابتدای این دیدار آقای علیرضا صالحی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به بیان گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های پیش از سفر و همچنین اقدامات انجام شده در طول سفر پرداخت. در ادامه نیز چند تن از حاضران به بیان ماموریت‌ها و دستاوردهای این سفر پرداختند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...