پیش‌بینی جذاب از قیمت طلا و سکه


 پیش‌بینی جذاب از قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و قیمت سکه این روزها تحت تاثیر کاهش قیمت انس جهانی و از سوی دیگر اخبار سیاسی و تاثیر آن بر قیمت دلار دچار نوساناتی شده است.

به گزارش بنکر (Bankerدر لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا در رقم یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان قرار دارد.

سکه نیز با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روزهای گذشته کاهش قیمت داشته است.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی به تجارت نیوز گفت: افزایش قیمت طلا تا بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سیگنال مهمی است تا مشخص شود روند صعودی همچنان در بازار برقرار است.

او ادامه داد: قیمت طلا اگر زیر قیمت یک میلیون و ۲۹۰ هزار تثبیت شود ریتم نزولی تندتری به‌وجود می‌آید.


علت شکست حمایت مهم قیمت سکه

تحلیلگران علت شکست حمایت مهم سکه را هم داخلی و هم خارجی می‌دانند.

ارزش ذاتی طلا و سکه با استفاده از ارزش اونس و قیمت دلار محاسبه می‌شود. دلیل خارجی اثر گذار بر بازار طلا و سکه ارزش اونس است. با افزایش بدبینی نسبت به آینده اونس در کوتاه مدت، معامله‌گران احتمال کاهش اونس را در پیش‌بینی‌های خود می‌سنجند.

قیمت اونس بر اساس نمودار و پیش‌بینی تحلیلگران در کوتاه‌مدت می‌تواند تا محدوده ۱۶۸۰ دلاری کاهش یابد، با توجه به آنکه بازار هنوز رفتار اونس در برخورد با این محدوده حمایتی را ارزیابی نکرده گارد نزولی فعلی اونس فعلا باعث کاهش ارزش ذاتی طلا و سکه می پ‌شود.


عامل داخلی در کاهش قیمت سکه

عامل داخلی در کاهش قیمت سکه نیز به قیمت دلار مربوط می‌شود. قیمت دلار تهران همزمان با سفر بایدن افزایش یافته بود. ولی در ادامه موفق به شکست مقاومت خود نشد و عقب‌نشینی کرد.‌


احتیاط معامله‌گران از مذاکرات برجام

باتوجه به احتمال از سرگیری مجدد مذاکرات برجامی معامله‌گران ارز در قیمت‌های بالا برای خرید ارز احتیاط می‌کنند به‌همین دلیل چون عوامل بنیادی اثرگذار بر قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است خریداران سکه در مقابل افزایش حباب سکه و خرید در بالای محدوده ۱۵ میلیون تومان احتیاط کرده‌اند.

ارز یک کشور می‌تواند نشان‌دهنده میزان اعتماد مردم به دولت و بانک مرکزی یک کشور باشد.این هفته رییس دولت قبل در مورد ذخایر ارزی کشور در پایان دولت صحبت کرده بود که دیروز واکنش وزیر اقتصاد را در پی داشت و برخی مسائل و مشکلات به جا مانده از دولت قبل مطرح شد.

بر اساس تجربه بازار ارز به اینگونه اخبار واکنش خوبی نشان نمی‌دهد زیرا ارز کشور بر خلاف دولت‌ها ثابت است و با توجه به افزایش اثر مسایل سیاسی بر اقتصاد در برهه کنونی، این آسیب دیدن اعتماد به دولت ها را بعدها در نرخ ارز منعکس می کند چون اگر اعتماد مردم به دولت و بانک مرکزی به عنوان متولی اقتصاد و ناظر بازار ارز چه در گذشته و چه در حال، آسیب ببیند در بحران‌های اقتصادی کمتر به دولت و بانک مرکزی اعتماد می‌کنند. و کنترل اوضاع سخت تر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز