همایش روز بسیج مداحان برگزار شد/ پیرغلامان مداح تجلیل شدند


همایش روز بسیج مداحان برگزار شد/ پیرغلامان مداح تجلیل شدند

همایش سراسری روز بسیج مداحان و تجلیل از شهید شاخص سال ۱۴۰۱ شهید علی امرایی با حضور مداحان پیشکسوت در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایش سراسری روز بسیج مداحان و تجلیل از شهید شاخص سال 1401 شهید مداح و مدافع حرم علی امرایی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان، حجت الاسلام باباخانی مسئول سازمان هیات و تشکل های دینی و جمعی از مداحان در تالار شیخ صدوق برگزار شد.

ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان در خصوص "روز بسیج مداحان" و اقدامات این سازمان برای ایام محرم گفت: روز بیست و دوم ذی الحجه روز شهادت شهید میثم تمار است که با روز بسیج مداحان همزمان است. بر همین اساس در مجموعه کشوری سازمان بسیج مداحان اقداماتی برنامه ریزی شده است که در همین راستا ۱۵۰ همایش روز بسیج مداحان در کشور برگزار می‌شود.

ارجونی یکی از اهداف همایش‌های روز بسیج مداحان را تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: یکی از دیدگاه‌های حضرت آقا جهاد تبیین است و یکی دیگر از اهداف دیگر این همایش‌ها تجلیل از خانواده‌های شهدا و تبیین مقام شامخ شهدا به خصوص شهدای شاخص قشر مداحان است که امسال بر اساس پیگیری‌های ما شهید شاخص بسیج مداحان شهید علی امرایی از استان تهران معرفی شده است که ایشان شهید مدافع حرم و جهادی بودند. از ویژگی‌های ایشان می‌توان کمک‌های مومنانه، محرومیت زدایی، فعالیت در گروه‌های جهادی و مداحی حرفه‌ای را نام برد البته نوشته‌هایی هم درباره دفاع از حریم ولایت دارند.

وی مطرح کرد: همچنین شهدای شاخصی نیز در سطح استان‌ها داریم که در همایش‌های استانی به تبیین شخصیت ایشان و تجلیل از خانواده‌های این شهدای عزیز پرداخته می‌شود. هدف بعدی از برگزاری این همایش‌ها ارتقاء سطح معرفتی، سیاسی، معنوی مداحان نسبت به مسائل روز است.

ارجونی با بیان اینکه اگر بنا باشد که جهاد تبیین را انجام دهیم باید به مسائل روز آشنا باشیم، خاطرنشان کرد: امروز تمامی تلاش دشمن این است که ناامیدی و یأس را در جامعه ایجاد کند و متاسفانه با دروغ و حیله گری در حوزه رسانه و فضای مجازی به دنبال این است که مردم را نسبت به نظام و مسئولین نظام بدبین کنند.

وی به برنامه‌های سازمان بسیج مداحان در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: پرداختن به محتواهای محرم و صفر خصوصاً در دهه اول محرم از برنامه‌های همیشگی ما است که بحث بایدها و نبایدهای عزاداری سیدالشهدا (ع) است. ایجاد همدلی و تعامل بین مداحان پیشکسوت اساتید و مداحان جوان از دیگر اقدامات ما است که مثل سال‌های گذشته پیر غلامان و پیشکسوتان برای پیش خطبه‌های جلسات روضه استفاده شوند.

ارجونی با بیان اینکه بالا بردن روحیه حماسی، خودباوری و ولایتمداری از موضوعاتی است که توسط مداحان در این ایام دنبال می‌شود، ادامه داد: کتاب باب الحسین نیز توسط سازمان بسیج مداحان آماده شده که این کتاب از ۳۰۰ سبک تولیدی استفاده شده و اکثریت این اشعار و سبک های آن توسط مداحان استانی تدوین شده است که در اختیار جامعه ستایشگری جهت استفاده در دهه اول محرم قرار می‌گیرد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با اشاره به جایگاه شهدا در قرآن ، احادیث و روایات اظهار داشت: شهید وقتی به مقام شهادت دست پیدا می‌کند از آن فضلی که خداوند به او اهدا کرده بسیار خرسند است و برای بستگان شهید که هنوز در دنیا هستند وقتی به شهید ملحق شوند هیچ خوف و حزنی وجود ندارد.

قاضی عسگر با اشاره به نقشه استکبار برای ایجاد شکاف بین جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف با ایجاد داعش، فجیع ترین جنایات را در کشورهای سوریه و عراق اجرا کرد اما مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کردند .

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه با وجود تمامی توطئه ها، سوریه، لبنان و عراق همچنان پابرجا هستند گفت: اگر امروز به عنوان قدرت بزرگ منطقه توانستیم روی پای خود بایستیم به برکت خون همین شهدا و خانواده شهداست.

در پایان این مراسم از خانواده شهید علی امرایی شهید مدافع حرم و شهید شاخص سال 1401 و مداحان پیشکسوت با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش