سایه شوم اسلام هراسی همچنان بر سر مساجد و مسلمانان در انگلیس


سایه شوم اسلام هراسی همچنان بر سر مساجد و مسلمانان در انگلیس

گزارش های جدید نهادهای معتبر در انگلیس حاکی از آن است که حمله علیه مسلمانان و مساجد طی سال های اخیر در این کشور افزایش داشته است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: اسلام هراسی در کشورهای اروپایی، یکی از معضل هایی است که مسلمانان در این کشورها با آن رو به رو هستند و حملات علیه مسلمانان به ویژه در انگلیس رو به افزایش است.

گزارش های جدید از اسلام هراسی در انگلیس نشان می دهد که مسلمانان در این کشور با بیشترین تبعیض رو به رو هستند، هر چند رسانه های غربی در صدد انکار آن هستند و مسئولان غربی سعی دارند تا اوضاع را آرام نشان دهند.

مساجد انگلیس با حملات و اقدامات نژادپرستانه رو به رو می شوند و مقامات امنیتی به آن توجهی ندارند.

از جمله حملات به مسلمانان می توان به حمله به نمازگزاران در خارج از مسجد فنیسبری پارک شمال لندن اشاره کرد و این حملات در راستای تعرضاتی است که به مساجد انگلیس صورت می گیرد.

بر اساس نظر سنجی هایی که اخبرا انجام گرفته است، 42 درصد از مساجد طی سه سال گذشته مورد حمله با انگیزه های دینی قرار گرفته اند و شیشه های مساجد تخریب و یا اینکه شعارهای نژادپرستانه بر روی آن نوشته شده است.

32 درصد از مساجد با پیام های نژادپرستانه تهدید شده و مسلمانان تهدید به قتل شده اند و 32 درصد مساجد مورد سرقت قرار گرفته اند.

از سوی دیگر، بر اساس نظر سنجی هایی که در انگلیس صورت گرفته است، 7 نفر از 10 مسلمان در محیط کار خود مورد حمله ناشی از اسلام هراسی قرار گرفته اند.

در همین راستا، رهبران جامعه مسلمان در انگلیس خواستار حفاظت و محافظت بهتر مساجد و مکان های عبادی سوی دولت و پلیس شدند.

مسلمانان بریتانیا ترس و نگرانی خود از افزایش حملات اسلام‌هراسانه به مساجد این کشور را به اشتراک گذاشته ‌اند و هشدار داده‌اند که پناهگاه‌های امن مکان های مذهبی را باید از گزند اینگونه حملات دور نگه داشت.

بنا براین گزارش، تقریبا نیمی از مساجد یا مؤسسات اسلامی در بریتانیا در سه سال گذشته هدف حملات اسلام هراسانه قرار گرفته ‌اند.

به این ترتیب مسجد هراسی هم در کنار اسلام هراسی تبدیل به حربه ای برای آزار و اذیت مسلمانان و راهی برای از بین بردن هویت اسلامی در غرب شده است.

اکنون کار به جایی رسیده است که مسجدهراسی و اسلام هراسی تبدیل به امری عادی و بدیهی در کشورهایی شده است که داعیه دار دموکراسی و آزادی در جهان هستند.

با این وجود، رئیس مرکز اسلامی انگلیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در لندن می گوید: مطابق آماری که در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است، مسلمانان بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت ۶۷ میلیون نفری بریتانیا را تشکیل می ‌دادند که سهم کشور انگلیس از این تعداد، بیش از دو میلیون و هفتصد هزار نفر بوده است، یعنی معادل پنج درصد از جمعیت ۵۶ میلیون نفری انگلیس. البته گزارش های رسمی و غیر رسمی ارائه شده در یکی دو سال اخیر نشان می دهد که این تعداد، به رقمی نزدیک به هفت در صد نیز رسیده است.

جمعیت شیعیان بریتانیا را نیز تا مرز 500 هزار نفر تخمین زده اند که بیشتر در شهرهایی نظیر لندن، بیرمنگهام و منچستر ساکن هستند که غالبا از ملیت‌های ایرانی، عراقی، پاکستانی، هندی و لبنانی هستند.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به اینکه سایه شوم اسلام هراسی روابط بین مسلمانان و جوامع غربی را تحت تاثیر قرار داده، تصریح کرد که به لطف فعالیت‌ های مراکز اسلامی در معرفی زیبایی‌ های اسلام بخشی از اسلام هراسی به اسلام گرایی تبدیل شده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!