سقوط 25 درصدی سهام شرکت اسنپ و تاثیر آن بر سایر شرکت‌های فناوری


سقوط 25 درصدی سهام شرکت اسنپ و تاثیر آن بر سایر شرکت‌های فناوری

شرکت اسنپ دلیل سقوط ۲۵ درصدی سهامش را پیشرفت شرکت‌هایی مانند تیک تاک می‌داند.

پس از آنکه شرکت اسنپ اینک (Snap Inc.) نتایج ناامیدکننده سه ماهه دوم خود را گزارش کرد، گفت که این شرکت قصد دارد استخدام‌ها را کمتر کند، زیرا اسنپ در تلاش است تا دلیل کاهش درآمد‌ها را ارزیابی کند. سهام اسنپ در روز پنجشنبه بیش از پیش سقوط کرد.

به گزارش cnbc، بنیانگذاران این شرکت ایوان اشپیگل (مدیرعامل) و بابی مورفی (مدیر فناوری) با قرارداد‌های کاری جدیدی موافقت کردند که حداقل تا ژانویه ۲۰۲۷ کارمندان را در مشاغل خود حفظ خواهند کرد. اسنپ ​​در نامه‌ای به سرمایه گذاران در ارتباط با این شرایط می‌گوید: "سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ چالش برانگیزتر از آن چیزی بود که ما انتظار داشتیم." این شرکت گفت که اکنون قصد دارد میزان استخدام‌ها و همچنین نرخ رشد هزینه‌های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اسنپ ​​نتایج ناامیدکننده خود را به کاهش تقاضا برای پلتفرم تبلیغات آنلاین خود نسبت داد. همچنین به عوامل دیگری مانند وجود یک اقتصاد چالش برانگیز، به‌روزرسانی iOS ۲۰۲۱ اپل و افزایش رقابت از سوی شرکت‌هایی مانند TikTok می‌توان اشاره کرد. اوایل این هفته، شرکت اسنپ، برنامه اسنپ چت برای وب را معرفی کرد، اسنپ، ​​اپلیکیشن دسکتاپ جدید خود را مدت کوتاهی پس از معرفی طرح اشتراک پولی Snapchat+ رونمایی کرد که هزینه آن ۳.۹۹ دلار در ماه است و به افراد امکان می‌دهد به ویژگی‌های بیش تری دسترسی داشته باشند و ببینند چه کسی Snaps آن‌ها را مشاهده کرده است.

سقوط 25 درصدی سهام شرکت اسنپ و تاثیر آن بر سایر شرکت‌های فناوری

شرایط مالی سایر شرکت‌های بزرگ فناوری

به طور کلی، سهام اسنپ تقریباً دو سوم ارزش خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، همچنین این شرکت گفت ما از نتایجی که ارائه می‌کنیم راضی نیستیم. سهام اسنپ در آخرین آمار‌ها ۲۶ درصد سقوط کرده است و این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر نتایج سه ماهه دوم شرکت‌هایی هستند که به طور مشابه به تبلیغات آنلاین وابسته هستند و سهام آن‌ها نیز از همین روند پیروی کرده است.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در معرض بیشترین آسیب‌ها بودند، زیرا متای بیش از ۵ درصد سقوط کرد و پینترست نزدیک به ۷ درصد سقوط را تجربه کرد در حالی که توییتر شاهد ۲ درصد سقوط بود. سهام Trade Desk نزدیک به ۷ ٪ و سهام Google Alphabet نیز ۳ ٪ سقوط کردند. توییتر قرار است صبح جمعه درآمد خود را گزارش کند و هفته آینده نیز متا و گوگل گزارش‌های خود را منتشر خواهند کرد. تحلیلگران انتظار کاهش درآمد متا در این سه ماهه را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی