ارتباط ایران و روسیه سمبل توان شرق درمقابل غرب است


ارتباط ایران و روسیه سمبل توان شرق درمقابل غرب است

حیدری گفت: روسیه با کشورهای ضعیف قراردادی را منعقد نمی‌کند. روسیه کاملا متوجه است که جمهوری اسلامی ایران یک کشور اثرگذار در منطقه است و به همین جهت تمایل دارد که با ایران روابط بلند مدت داشته باشد.

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز به شکل گیری مبادلات تجاری عمیق بین ایران و روسیه اشاره و از لزوم آن گفت: روسیه یک کشور بزرگ و قدرتمند و نقش آن‌ها در تحولات جهانی کاملا مشهود است و عموما زمانی که کشوری مثل روسیه تمایل دارد با ایران یک قرارد بلند مدت با اهداف توسعه روابط اقتصادی ایجاد کند حکایت از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نقش کشور ما در تحولات جهانی دارد.

وی یادآورشد که روسیه با کشورهای ضعیف قراردادی را منعقد نمی‌کند. روسیه کاملا متوجه است که جمهوری اسلامی ایران یک کشور اثرگذار در منطقه است و به همین جهت تمایل دارد که با ایران روابط بلند مدت داشته باشد. اگر ایران و روسیه و همچنین بقیه کشورهای منطقه بتوانند چنین قراردادها و روابطی داشته باشند می‌توانند به عنوان قدرت منطقه‌ای در مقابل توسعه طلبی‌های آمریکا ایستادگی کنند.

حیدری تصریح کرد: کما اینکه امروز آمریکا هم به شدت به دنبال توسعه طلبی و نفوذ قدرت در آسیا و غرب آسیاست و از این جهت کشور روسیه هم نیاز به یک حامی و یک پشیبان قدرتمند مثل جمهوری اسلامی ایران دارد. کشوری که تجربه‌ای بیش از 40 سال مقابله در مقابل تهدیدات آمریکا و همچنین محاصره و تحریم‌های اقتصادی را دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: روسیه امروز متوجه قدرت ایران در شکستن تحریم‌ها و دور زدن تحریم‌ها را به خوبی می‌داند و ایران را به عنوان یک الگوی قدرتمند در مقابل با تهدیدات آمریکا معرفی کرده است.

او افزود: درحال حاضر بیشترین انرژی دنیا از نظر نفت و گاز در خاورمیانه است و تمام دنیا نیازمند این منابع هستند و جمهوری اسلامی ایران و روسیه که دو کشور قدرتمند در حوزه گاز هستند و درهمین حال کشورهای اروپایی به شدت نیازمند این انرژی موثر هستند.

ارتباط ایران و روسیه سمبل توان شرق درمقابل غرب است

حیدری خاطرنشان کرد: قرارداد 40 میلیارد دلاری بین روسیه و ایران نیز واقعا عدد خوبی برای یک قرارداد اقتصادی است و این چنین قراردادهای موجب تعمیق و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی