پیگیری جدی افزایش سهم تهران از درآمدهای مالیاتی


پیگیری جدی افزایش سهم تهران از درآمدهای مالیاتی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور ۴۹ درصد مالیات کشور را از استان تهران تامین می‌کند، گفت: سهمی که تهران به عنوان پایتخت مالیات پرداخت می‌کند، بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مالیات برای استان و شهر تهران بسیار مهم است، اظهار داشت: بنابر گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ۴۹ درصد مالیات کشور را استان تهران تامین می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران نسبت به تامین درآمد، سهم بسیار محدودتری را برای ارائه خدمت به مردم دریافت می‌کند، یادآور شد: این موضوع باید پیگیری شود و مطالبه جدی ما این است که سهم تهران متناسب با پرداخت مالیات تامین و عدالت در این خصوص برقرار شود.

وی معتقد است که در اداره شهر تهران، باید دولت اراده و توجه بیشتری داشته باشد چرا که سهمی که تهران به عنوان پایتخت پرداخت می‌کند، بسیار بالاست.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ارائه نشدن گزارش حسابرسی حتی برای یکبار در طول چهار سال بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: این مسئله در دوره پنجم مغفول مانده و پیگیری نشده است. امروز ۳۰۶ گزارش عقب‌مانده از دوره قبل توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورا تهیه شده است که امیدواریم این تعداد گزارش هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه گزارش حسابرس انحراف‌سنج است، تصریح کرد: بر این اساس باید انحرافات موجود با گزارش حسابرس اصلاح شود، به همین دلیل ما این گزارشات را بسیار مفید می‌دانیم و امید است که این عقب ماندگی و ترک فعل صورت گرفته در دوره پنجم توسط دوره ششم جبران شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت سخت به صدر/ پیشنهاد تمدید پرسپولیس به اوسمار/ پیشخوان