پاسخ تند وثوق‌احمدی به ادعاهای فغان‌پور: او هیچ نقشی در پرونده ویلموتس ندارد/ حتی نمی‌داند کدام کمیته فیفا رأی داده است


پاسخ تند وثوق‌احمدی به ادعاهای فغان‌پور: او هیچ نقشی در پرونده ویلموتس ندارد/ حتی نمی‌داند کدام کمیته فیفا رأی داده است

روزبه وثوق‌احمدی، وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده جنجالی مارک ویلموتس پاسخ تند و صریحی به ادعاهای اخیر صفی‌الله فغان‌پور داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از ادعای واکنش برانگیز صفی‌الله فغان‌پور، رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال مبنی بر شکسته شدن قطعی رأی 6.25 میلیون یورویی شکایت مارک ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال ایران که مبنای حقوقی و قانونی نداشت، روزبه وثوق‌احمدی، وکیل فدراسیون فوتبال در این پرونده نیز صحبت‌های این فرد را رد کرد.

وثوق‌احمدی که با بخش خبری سیما گفت‌وگو می‌کرد پس از صحبت‌های فغان‌پور و تأکید مجدد او بر شکسته شدن رأی پرونده ویلموتس درباره اینکه آیا رأی این پرونده از سوی CAS صادر شده، گفت: خیر، تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، به صراحت می‌گویم که هیچ رأیی صادر نشده است. تمام صحبت‌هایی که تا روزهای گذشته توسط رسانه‌ها مطرح می‌شد و متأسفانه امروز از زبان شخصی بیان شد که حداقل تحصیلات حقوقی دارد و سال‌های مسئولیت‌های حقوقی در فدراسیون فوتبال ایران داشته، صرفاً گمانه‌زنی است و هیچ مبنایی ندارد.

وی با انتقاد صریح از صفی‌الله فغان‌پور، ادامه داد: متأسفانه ایشان (فغان‌پور) حتی اطلاعات‌شان در مورد اینکه، رأی در فیفا توسط کدام کمیته صادر شده هم اشتباه بوده و کمیته انضباطی فیفا تصمیم نگرفته است.

فغان‌پور مدعی شده بود رقم محکومیت 6.25 میلیون یورویی فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس به دلیل تأخیر تأدیه به بیش از 10 میلیون شده و به 12 میلیون رسیده که با شکسته شدن رأی به 3 میلیون یورو رسیده است. وثوق‌احمدی با اشاره به این مسئله اظهار داشت: عدد 10 میلیون یورو یا 12 میلیون دلار یا یورو هم که مطرح شد، اشتباه است و هیچ وقت چنین اعدادی نیست. حتی اگر عدد 6 میلیون یورو را مدنظر قرار بدهیم، خسارت و دیرکرد 5 درصدی آن حتی برای سه سال، به یک میلیون نمی‌رسد و متأسفانه هیچکدام از این مطالب، واقعیت ندارد.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس در واکنش به اینکه صحبت‌های مطرح شده بر چه مبنایی بوده و اسناد آن چیست، گفت: واقعیت اینکه نمی‌دانم و شاید برخی از دوستان سعی می‌کنند به هر نحوی خودشان را مطرح کنند یا صحبتی داشته باشند. حتی ایشان (فغان‌پور) هم گفتند که روزبه وثوق‌احمدی مسئول این پرونده بوده، اما واقعیت این است که یک تیم بزرگ حقوقی در این پرونده بوده و این را به صراحت می‌توانم بگویم که آقای فغان‌پور هیچ نقشی در این پرونده نداشته و تمام زحمات را تیم دیگری کشیده است. شاید دنبال این هستند اگر این زحمات به نتیجه‌ای رسید، پیشاپیش این موفقیت را به نام خودشان بزنند.

وثوق‌احمدی در خصوص اینکه آیا اصلاً جای امیدواری وجود دارد که رأی به سود فدراسیون فوتبال ایران باشد یا چیزی مشخص نیست، اظهار داشت: واقعیت اینکه هیچ چیزی مشخص نیست و مطابق آماری که فیفا اعلام کرده، 85 درصد پرونده‌هایی که از فیفا به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارجاع می‌شود، عیناً تأیید می‌شود و 15 درصد شانس موفقیت وجود دارد، ولی با توجه به روندی که در رسیدگی این پرونده وجود داشت، جلسه اول بیش از 10 ساعت به طول انجامید و جلسه دوم بیش از 6 ساعت و بیش از هزار برگ و مستند در پرونده مطرح شده و دو کارشناس ارشد حقوق ورزشی سوئیسی و استاد دانشگاه کارشناس در رسیدگی حضور داشتند و به نفع ایران صحبت کردند، این نوید را می‌دهد که موفقیت حاصل خواهد شد. با این حال، اینکه تعریف از موفقیت چه باشد و غرامت تعیین شده در پرونده کاهش پیدا خواهد کرد یا میزان آن چقدر خواهد بود، تا زمان صدور رأی هیچکس نمی‌تواند مبنایی برای آن اعلام کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت