میدان جدیدی با ظرفیت یک تریلیون مترمکعب ظرفیت گاز طبیعی کشف شده است


میدان جدیدی با ظرفیت یک تریلیون مترمکعب ظرفیت گاز طبیعی کشف شده است

مالک شریعتی گفت: میدان گازی کشف شده در شمال میدان گازی پارس جنوبی قرار دارد.

میدان جدیدی با ظرفیت یک تریلیون مترمکعب ظرفیت گاز طبیعی کشف شده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به خبر مهم مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد و گفت: به گفته وی کارهای اکتشافی نیز در حال انجام است و مراحل اولیه ۲ اکتشاف‌ از ۴ عملیات اکتشافی برنامه‌ریزی شده انجام شده است که البته اکتشاف یک میدان نفتی سبک به نام یلدا پیش‌بینی شده که باید تکمیل شود.

مالک شریعتی همچنین گفت که در شمال میدان گازی پارس جنوبی نیز میدان جدیدی کشف شده است که طبق تخمین اولیه، حدود یک تریلیون مترمکعب ظرفیت گاز طبیعی دارد و البته پیش‌بینی می‌شود درصورت کامل‌تر شدن این اکتشاف، مخزن بزرگ‌تری نیز در میان باشد و امکان تولید را در آینده برای کشور فراهم کند.

شرکت ملی نفت ایران در آخرین گزارش رسمی خود حجم ذخایر گاز طبیعی و متعارف ایران را بیش از ۳۳.۷ تیریلون متر مکعب و حجم ذخایر نفت خام متعارف و قابل برداشت کشور را حدود ۱۵۷ میلیارد بشکه اعلام کرد.

بر این اساس سال گذشته با وجود تاخیر در توسعه و افزایش ظرفیت تولید در میادین نفت و گاز کشور اما در حوزه اکتشاف رکوردهای جدید کشف ذخایر نفت و گاز طبیعی حاصل شده به طوری‌که سال گذشته حدود ۱.۹ میلیارد بشکه نفت و ۳۸۸ میلیارد مترمکعب گاز کشف و به حجم ذخایر قابل استحصال کشور افزوده شد.

ایران از لحاظ دارا بودن ذخایر گازی، در رتبه دوم جهان قرار دارد و ۱۷٪ سهم گاز جهان را داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل