آخرین گروه از زائران مدینه دوم امروز عازم مدینه می‌شوند


آخرین گروه از زائران مدینه دوم امروز عازم مدینه می‌شوند

رئیس ستاد مدینه با اشاره به آخرین عزیمت حجاج ایرانی از مکه مکرمه به مدینه منوره، از کاهشی شدن آمار مستقر در مدینه در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد آزاد» رئیس ستاد مدینه امروز (2 مردادماه) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج اظهار کرد: تاکنون 33 پرواز از فرودگاه مدینه منوره با 8029 زائر به کشور بازگشتند. شب گذشته نیز با خروج 1230 زائر از مدینه آمار زائران مستقر در شهر پیامبر به 6959 زائر رسید.


وی افزود: امروز یکشنبه آخرین روز عزیمت حجاج ایرانی از مکه مکرمه به سمت مدینة النبی(ص) است و در روزهای آتی آمار زائران حاضر در مدینه منوره کاهش خواهد یافت تا در 7 مردادماه آخرین گروه از حجاج ایرانی از مدینه منوره خارج ‎شوند.
رئیس ستاد مدینه با بیان اینکه حجاج مدینه بعد شرایط متفاوتی از زائران مدینه قبل دارند، گفت: حج‌گزاران ایرانی بعد از انجام اعمال تشریق و حج تمتع، در شرایطی راهی مدینه می‌شوند که از نظر جسمی و روانی خسته شدند و نیاز به رسیدگی پزشکی و استراحت دارند. آنها همچنین با تجربه هتل‌های مکه وارد فضای هتل‌های مدینه می‌شوند.
وی افزود:‌ این شرایط حاجیان، دغدغه‌هایی را در ستاد مدینه و بعثه مقام معظم رهبری ایجاد کرده بود تا با برنامه‌ریزی عملیاتی و میدانی، برای کاهش مشکلات زائران تدبیرات لازم بیاندیشند. کاهش اتاق‌های 5 تخته، افزایش خدمت‌رسانی بهداشتی، خدمات 24 ساعته انتقال بیماران به مراکز درمانی و تنوع در برنامه غذایی از جمله این تدابیر بود.
آزاد با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی تمام کاروان‌ها برای زیارت روضه رضوان، اظهار کرد: برای تسهیل‌گری حضور زائران، تعدادی از مترجمان بعثه و همکاران ستادی در محل ورودی زائران به روضه رضوان حاضر می شوند تا مشکلات زائران ایرانی را مرتفع کنند.
وی در مورد حمل بار زائران، گفت: برخی از چمدان‌های حجاج که از مکه به سمت مدینه می‌آمدند تا 60 کیلوگرم وزن داشت. در خروج زائران از مدینه دوم هم بحث حمل و نقل آب زمزم مشکل‌ساز می‌شود و هم سنگینی بارها می‌تواند برای هواپیما خطرآفرین باشد که سعی کردیم برای این مسائل چاره‌اندیشی کنیم.
رئیس ستاد مدینه در پایان بیان کرد: بار زائران مدینه را 18 ساعت قبل از پرواز آنان دریافت می‌کنیم و انتقال بار آنان را خودمان انجام می‌دهیم. امیدوارم زائران با آرامش خاطر و با کوله‌باری از رضایت به وطن بازگردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در