چگونه پوست خود را هیدراته یا آبرسانی کنیم؟


چگونه پوست خود را هیدراته یا آبرسانی کنیم؟

پوست ما برای تنفس راحت تر به هیدراته شدن نیاز دارد. در کنار خواب راحت و تغذیه سالم کارهایی وجود دارند که به هیدراته شدن پوست کمک می‌ کنند. آب رسانی یا هیدراته کردن کردن پوست روشی مهم برای حفظ رطوبت موجود در پوست است که از خشکی شدید آن نیز...

پوست ما برای تنفس راحت تر به هیدراته شدن نیاز دارد. در کنار خواب راحت و تغذیه سالم کارهایی وجود دارند که به هیدراته شدن پوست کمک می‌ کنند. آب رسانی یا هیدراته کردن کردن پوست روشی مهم برای حفظ رطوبت موجود در پوست است که از خشکی شدید آن نیز جلوگیری خواهد کرد. ما در ادامه این مقاله به چند روش برای هیدراته کردن پوست می‌ پردازیم. پس با ما همراه شوید.

– مصرف مواد غذایی سرشار از آب

بسیاری از افراد در سنین بالا هم پوست جوان و شادابی دارند. دلیل این موضوع آن است که آنها در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات تازه استفاده می‌ کنند. مواد غذایی غنی از آب مانند هندوانه، سیب، هویج، هلو، پرتقال و غیره به آب رسانی و هیدراته کردن پوست کمک قابل توجهی می کند.

چگونه پوست خود را هیدراته یا آبرسانی کنیم؟

– آب رسانی لب ها با بالم لب

در آب رسانی پوست بسیاری از اوقات لب ها فراموش می‌ شوند در حالیکه بسیاری از اوقات لب ها به شدت خشک می شوند. برای این کار می توانید از انواع مرطوب کننده لب یا بالم لب استفاده کنید. بالم لب دارای انواع جامد یا مایع در مدل‌های دخترانه و مردانه است که در هنگام خرید آن بهتر است به برند آن توجه کنید. بسیاری از بالم های لب دارای ضد آفتاب نیز هستند و از آسیب اشعه مضر خورشید به لب ها نیز جلوگیری می کنند. وجود عصاره میوه و سبزیجات نیز موجب آب رسانی بیشتر بالم لب به لب ها می شود.

– استفاده از دستگاه بخور

بهتر است در هر فضایی از خانه یا محل کار که بیشترین زمان خود را در آن می‌گذرانید از دستگاه بخور استفاده کنید. این کار رطوبت را در هوای اتاق افزایش می‌ دهد، بنابراین پوست شما رطوبت کمتری را از دست خواهد داد. این موضوع در طول روزهای زمستانی و هنگامی که هوا در خانه‌ رو به خشک بودن بیش از حد ناشی از گرمای بالا می رود، استفاده از دستگاه بخور بیشتر احساس می شود. زیرا دستگاه های گرمایشی به شدت هوای خانه را خشک کرده و این موضوع موجب خشکی بیش از حد پوست خواهد شد.

– لایه برداری منظم

انجام لایه‌ برداری برای خلاص شدن از شر لکه‌ ها، سلول ‌ها مرده و جلوگیری از پیری زودرس یک کار مهم است. اما به خاطر داشته باشید که لایه ‌برداری‌های عمیق می ‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی را به پوست شما وارد کند. پس در این کار افراط نکنید. لایه‌برداری سطحی و منظم را در هر 4 یا 5 روز انجام دهید تا آب رسانی به پوست خشک به خوبی انجام شود. برای این کار می توانید از انواع لایه بردار بهداشتی موجود در بازار استفاده کنید. برند کامان یکی از برندهایی است که با خرید انواع صابون و شوینده و لایه بردار آن به خوبی می‌توانید پوست های مرده پوست را پاک سازی کنید. برای خرید محصولات برند کامان می‌توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید یا اقدام به خرید از نمایندگی آن کنید. شما همچنین می‌توانید لیست محصولات برند کامان را در وب سایت های فروش آنلاین مانند دیجی استایل نیز مشاهده کرده و اقدام به خرید اینترنتی کنید. برند کامان برای انواع پوست خشک، چرب، معمولی و غیره دارای محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع است.

– خودداری از شستن زیاد پوست

افراط در شستن روزانه دست و صورت موجب آسیب به بافت پوست و خشکی بیش از حد آن می شود به خصوص زمانی که پس از شستشو از مرطوب کننده استفاده نکنید. زمانی که پوست خود را بیش از حد تمیز می‌کنید (برای مثال پوست خود را بیش از میزان توصیه شده، یک بار در صبح و یکبار در شب می‌شویید)، شما درواقع چربی های مورد نیاز و طبیعی پوست را از ان می گیرید. اگر مجبور هستید که بیش از دو بار صورت خود را در روز شستشو دهید. بعد از تمیزکاری از یک کرم مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. این مرطوب‌کننده می‌تواند جایگزینی برای رطوبتی باشد که از دست رفته است.

– استفاده مداوم از ضد آفتاب

اشعه های مضر خورشید می تواند به پوست شما آسیب وارد کرده و در بلند مدت موجب خشکی پوست شما شود. از سوی دیگر، اشعه فرابنفش با گذشت زمان ماتریکس خارج سلولی (فیبرهای موجود در پوست) را از بین می ‌برد. از بین رفتن این فیبرها موجب می ‌شود پوست نتواند خود را هیدراته نگه دارد.

به همین دلیل هم استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می شود. ضد آفتاب درواقع کمک می کند تا با ایجاد یک مانع فیزیکی، رطوبت پوست شما از دست نرود. زمانی که از ضد آفتاب استفاده می کنید دقت داشته باشید که حاوی زینک اکساید نیز باشد زیرا این عنصر مانع از دهیدراته شدن پوست نیز می شود.

– نوشیدن آب و آبمیوه

همانطور که می دانید بیشتر وزن بدن ما را آب تشکیل می ‌دهد. به همین دلیل هم نقش آب در بهبود چرخه زندگی انسان و حفظ سلامتی انکار ناپذیر است. آب درون سلول ‌های پوست قرار گرفته و مانع از ایجاد ترک‌ های پوستی و خشک شدن آنها می شود. در صورتی که می‌خواهید خشکی پوست را برطرف کنید، پیشنهاد ما به شما آن است که مصرف آب و آب میوه‌های طبیعی را فراموش نکنید. نوشیدن آب و آبمیوه زیاد به هیدراته شدن پوست کمک کرده و مانع از خشکی پوست و به دنبال آن ایجاد چین و چروک بر روی آن خواهد شد.

نویسنده: وحیده امینی

چگونه پوست خود را هیدراته یا آبرسانی کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد